Jump to content
Annons

1176 HW vs SW med Slate/Waves/Softube


crillemannen

Recommended Posts

Tjo,

 

Jag har slängt ihop en jämförelse mellan några populära 1176 pluggar plus min hårdvaru klon. Jag tycker det alltid är intressant att göra en jämförelse med jämna mellanrum för ibamland fastnar man ju i gamla spår och kör samma gamla vanliga så att säga haha!

 

Det finns filer att ladda ner om man vill importera i sin DAW i YT "description" 

Hoppas ni tycker det är intressant 🙂

 

https://youtu.be/HmKaZp6seU4

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
pme (oregistrerad)

Den där videon vill inte fungera i firefox. Vet inte riktigt om det är google eller firefox för det har blivt ganska vanligt att det inte fungerar i ff.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan sa pme:

Den där videon vill inte fungera i firefox. Vet inte riktigt om det är google eller firefox för det har blivt ganska vanligt att det inte fungerar i ff.

Åfan! Har inte kört med FF på många år tyvärr. YT fungerar felfritt på Chrome, android å iPhone i alla fall. 

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)
2 hours ago, crillemannen said:

Åfan! Har inte kört med FF på många år tyvärr. YT fungerar felfritt på Chrome, android å iPhone i alla fall. 

Det tror jag säkert, och felet är nog till för att man ska byta till Chrome.

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)
37 minutes ago, Kjubeis said:

FF funkar här.

Igen lät det bäst med hårdvaran. Softtube sämst.

Tack för bra video Crillemannen.   👍

Jag tycker skillnaderna är ganska små. Jag tycker att det hade varit kul om brainworx varianten varit med.

(Google vill fortfarande inte släppa in FF, så men det fungerade i chromium)

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa JohnRick:

Finns det någon anledning till att detta inte gjordes som blindtest? Dvs. välja att avslöja facit efter hela lyssningen.

IK Multimedia har f.ö. också en bra 1176. 

 

Njae inte direkt. Kanske gör blind test i framtiden 🙂 Många verkar såga waves vilket jag tucker är konstigt. Jag tycker den låter bäst haha! Det kanske hade varit annorlunda där med ett blind test ha!?

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Blindtester är alltid bra, de är nyttiga för ens världsbild om inte annat. Tyvärr så brukar inte så många svara. Men en sak som vore kul är att köra samma blindtest på tex studio.se och något engelskt språkligt forum som gearslutz. Och du borde nog slänga upp dina videos där för att få lite fler tittningar på kanalen.

Link to comment
Dela på andra sajter

B

49 minuter sedan sa pme:

Blindtester är alltid bra, de är nyttiga för ens världsbild om inte annat. Tyvärr så brukar inte så många svara. Men en sak som vore kul är att köra samma blindtest på tex studio.se och något engelskt språkligt forum som gearslutz. Och du borde nog slänga upp dina videos där för att få lite fler tittningar på kanalen.

Exakt jag håller med. Jag ska göra några blindtester framöver. Jag ska låna ett par Neve 1073 original framöver. Då får det bli blindtest eftersom folk är så himla biased mot Neve.

 

Jag lägger upp på gearslutz å på några olika FB forum men man drunknar lätt i vimlet. Men jag ska ge det här ett år så får jag se sen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...