Jump to content
Annons

The Third Of July is raining


Recommended Posts

Ja så är titeln på en instrumental låt jag gjort och regnet bara verkar fortsätta... 
Har spelat två kompgitarrer med en mickad och en linead signal vardera. Melodin är linead och en elbas. Tycker ni att arret funkar sådär sparsmakat? Vill gärna ha det avskalat men tar gärna idéer. 🙂 Inspelat i reaper. Tänker mig en filmisk atmosfär.

 

 

 

Redigerat av slejnard
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
16 timmar sedan sa slejnard:

Tack Peter! Kul att höra. Förhoppningsvis hittar candybag på nåt intressant 🙂
Gitarren är en Furch Green och låter riktigt bra både akustiskt och med den inbyggda micken...

Vassego Slejnard, ska kolla in de däringa Furcharna nu. 

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan sa slejnard:

Gör det. Dom klingar väldigt bra. Här ett klipp när jag nyss köpt den. Akustiskt direkt i iPhone. 
 

 

Snyggt, Slejnard!

Som sagt jädrigt bra gitarrljud också - i klass med en 30 KKR Martin jag testade en gång i tiden. Behövs inte mycket effekter på din gura där. Den har superbra micksound också på melodin på Third of July (piezo-mick?).

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan sa Peter Roos:

Snyggt, Slejnard!

Som sagt jädrigt bra gitarrljud också - i klass med en 30 KKR Martin jag testade en gång i tiden. Behövs inte mycket effekter på din gura där. Den har superbra micksound också på melodin på Third of July (piezo-mick?).

Ja nån Martin har jag aldrig provat Tyvärr men har hört flera som jämfört Furch jämte både Martin och Gibson. Gillar att den har så ”stort” akustiskt ljud. Både med plektrum och fingerspel. Japp stämmer bra att det är piezo. LR Baggs. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...