Jump to content
Annons

Från noll till tjugotusen


osiris

Recommended Posts

Blev lite inspirerad av ditt inlägg gällande frekvenser så tänkte jag att jag kunde passa på att få lite input gällande just frekvensomfång på en låt jag har mixat lite på skoj.

Är det för mycket eller för lite av nåt - frekvensmässigt alltså? Saknas det topp? För mycket bas? 

/Robby

We Were Astronauts - Golden_1.1_1.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej Osiris. Det första jag lyssnar efter, innan jag fokuserar på frekvenserna vilket vi strax ska göra, är om låten går fram. Om något står i vägen för produktionen. I detta fallet känns det mer eller mindre klockrent. Känslan går fram, i alla fall i mina högtalare. Med detta sagt tar jag en ordentlig lyssning i morgon med pigga öron.

Mvh Jon

Link to comment
Dela på andra sajter

God morgon. Mixen behöver öppnas upp en aning, inte mycket, men känns lite lite instängd. Detta handlar så klart också om tycke och smak och vilket sound du är ute efter. Gjorde en snabb master med lite mer sub runt 40 Hz +2 dB (inte nödvändigt, men ger lite mer tyngd i botten om detta är önskvärt), ett uns mer 300 Hz +1 dB för att ge mer stabilitet, mer tydlighet vid 3 kHz +2.5 dB samt mer luft 15-20 kHz +2-3 dB.

Men som sagt, tycker det är en riktgt bra mix som känns helt rätt komprimerad och arrad, ser inga problem i balansen mellan instrument heller och bredden är fin. Du skulle kanske kunna kosta på dig att göra basen (instrumentet) tydligare vid 800 Hz, en dB eller två. Bra jobbat.

 

jon_fix.mp3

Redigerat av Jon Rinneby
Link to comment
Dela på andra sajter

JÄKLARVILKENBRALÅT!!!!!! WOOHOO

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...