Jump to content
Annons

Intressant Mix-talk med CLA


glenna

Recommended Posts

Jag tycker att han säger emot flera saker som är (mer eller mindre) vedertagna, som t.ex. EQ:ing och lyssning.
(Från livesändningen igår)

 

Redigerat av glenna
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har inte lyssnat men har ju hört åtskilliga intervjuer tidigare med honom. Samma trötta tugg. Vill man få en bättre inblick hur han processar osv är det bättre att köpa typ den mix genomgångrn han gjorde med Slate. Då får man tillgång till hans mixade spår. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte mest på hans resonemang om att det är onödigt att ge plats i frekvenserna, allt ska med. Antar att han får ganska vältrimmade råvaror att jobba med. Han gör ju onekligen bra produktioner.

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Han är i alla fall bra på att babbla, även med amerikanska mått.  Så olik tex Bob Clearmountain man bara kan bli. Största problemet jag har med honom är att jag inte alls litar på vad han säger. Han säljer grejer åt flera olika leverantörer och låter väldigt mycket som en säljare.  Han lever dessutom inte alls som han lär, men han är i alla fall ärlig i att han säger det. Litar mer på Andrew Scheps som gör ungefär samma sak men verkar i alla fall leva som han lär och är ganska mer uttömmande och teknisk i varför han gör som han gör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pensado är ju gräslig som intervjuare. Jag har börjat kolla på flera intervjuer som på pappret kunde blivit grymma men han bablar alltid bort sig..

 

CLA är ju helt klart fantastisk när han mixar rock. Metal, njae..  Men som sagt vill man få ut något vettigt av han är det bättre att kolla på de videos, Slate , mix with the masters där han jobbar i realtid. 

 

Får också känsla av att han hela tiden ska sälja något. Och allt är worlds bäst. Se bara på hans Barefoots som var amazing som nu står i hans lounge haha!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...