Jump to content
Annons

Lean on people


slejnard

Recommended Posts

Annons

Denna är gillar jag! Bra mix, gött sväng! Härligt tempo! Gött gitarrlir! Tycker det kan vara lite mera drag i körerna som svarar leaden annars sitter det ihop gött!

Henric

Redigerat av Henric Svensson
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, luddeandersson said:

Bra låt! Gillar basen. Men du kanske skulle lägga till ett gitarrsolo? 

Tack ludde! Grejade faktiskt mest med basen (förutom sången) på denna som fick göras om några gånger. Vart väl luftigt innan... tänkte på ett enkom gitarrsolo men lät det vara eftersom det riffas så mkt ändå 🙂 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, Henric Svensson said:

Denna är gillar jag! Bra mix, gött sväng! Härligt tempo! Gött gitarrlir! Tycker det kan vara lite mera drag i körerna som svarar leaden annars sitter det ihop gött!

Henric

Tack Henric! Kul att höra. Det med körerna har jag fått höra även från annat håll så det tänkte jag slipa till så småningom. Kanske ta in nån bekant också som fyller i.. 🙂 

tack alla för lyssning 👍

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt!

Jag hade lagt gitarrfillen i versen mellan sångraderna istället för samtidigt

Hade också kört med torrare trummor och lägre rideklocka i refrängen

Mer samspel mellan trummor och gitarr precis i slutet av refrängen när trummorna drar ett fill och gitarren ett riff

Lite ooh och aah-körer i vers 2 och stämmor i refrängen också så är det ju en hit 😎

 

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...