Jump to content
Annons

HUr räkna för att spela Self Esteem tight?


Recommended Posts

Hmpf, hur F-n ska man räkna för att göra en korrekt cover på Offsprings Self Esteem?

Låten i sig är ju enkel men jag tycker inte att de tabs som finns stämmer 100 och de Youtubevideos som finns är ju pinsamt dåliga.

Har själv fastnat på det G ackord (G5 på 10e bandet) som kommer tex 26sek in på skivan som finns här (Spotify):

 

Eller här efter 26 sek (Youtuube)

 

Mitt problem är att jag ALLTID kommer in för tidigt… Det är nån kort paus innan men hur ska man räkna i huvudet för att fixa detta stabilt och säkert? Man kan ju liksom inte ”smyga” i en sån låt … OK, jag kan tvinga mig att vänta men då spelar jag helt utan attityd.

Hilfe!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Är det inte 1 + 1/16 paus (av 1 2 3 4)? 

Mitt problem är att jag inte känner det alls. Jag vill börja på 1 eller 2... Hur f-n ska man räkna i huvudet för att det ska bli rätt?

Kan man räkna och sen slå ett "luftslag"?

(knackar man i bordet eller tar gitarren så är det inte (för mig) den känslan man tror)

 

P.S, ja det är en sjukt bra låt!

Redigerat av ONSatan
Link to comment
Dela på andra sajter

Men det är väl åttondelar med en konstpaus/karatelandning/upptaktish grej liksom för att vara mer precis eller hur man ska uttrycka sig hehe (smajlisarna funkar inte av nån anledning). 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...