Jump to content
Annons

Värt att fortsätta?


thegrreat1

Recommended Posts

Som titeln sager. Är det värt att forstätta?. Menar då med en ny låt skiss jag slängde ihop idag.
Försöker också lära mig att bli bättre på att prodda musik, men känns någon stans som att det har tagit stopp hur mycket jag än försöker. ?

Även fast jag har proddat så länge jag kan minnas, så ser jag ingen skillnad från början tills nu. ?

Är tacksam över all feedback och tips jag kan få då jag brinner för musiken. 😄


| Låten/Skissen är I House/Edm genren 128bpm 4/4 |

https://soundcloud.com/tommi-larsson/somewhere-elsee/s-pMUI0

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej!

Först och främst så "don't beat yourself up". Jag tror att vi alla faller in i den fellan där vi jämnför oss med CLA, Rolling Stone och andra megastjärnor. Visst finns det utrymme för förbättring, men det gör det alltid! Så det är ingen anledning att hänga läpp för.

Anledningen till att du kanske inte ser så stor skillnader i dina produktioner är kanske för att du producerar på samma sätt om och om igen. Jag vet att jag fastnade i en viss rutt väldigt länge. Det var inte förän jag började producera annan typ av musik som jag började se den stora förändringen. Jag höll endast på med metal i början. Men sen skiftade jag över till lite pop, hiphop, EDM och även country och mina produktioner låter bättre än någonsin. Jag har även lärt mig vissa tips och tricks från andra genres som jag kan dra nytta av inom metal, och vise-versa.

Så mitt tips är att spendera en månad eller två där du lyssnar på en ny musikchanger du vanligtvis inte lyssnar på. Säg 70-tals disco/funk tex. Kolla in lite tutorials och annat smått och gott om hur man producera, skriver, och mixar den typen av musik. Det är både roligt med en utmaning, och lärorikt.

 

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...