Jump to content
Annons

Trasig blåtands-komponent på hörlurar


kaffebryggarn

Recommended Posts

Hej!

Hoppas jag 1) lagt den i rätt forum 2) detta forum passar för frågan i sin helhet 🙂

Jag har ett par trådlösa hörlurar - Sennheiser Momentum M2 - som jag köpte för några år sedan. Blåtanden har börjat krångla och tappa kontakt i miljöer med många andra människor. Jag funderar på om det ens är möjligt för en lekman att plocka isär dem, beställa en ny blåtands sändare/mottagare och pilla dit - eller måste det programmeras på kretskort mm? Om det går, vad för typ av komponent behöver man måntro?

 

Tack!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Går det att uppdatera någon firmware?

Är de verkligen trasiga, eller har du dragit slutsatsen själv utifrån miljöer med många andra människor?

Känns som användadet av bluetooth-lurar ökat explosionsartat, och de kan faktiskt störa ut varandra om det finns många inom samma yta. Risken är ju större nu än för några år sen, så att säga... varannan resenär på tuben sitter med ett par Bose QC35.

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, candybag säger:

Går det att uppdatera någon firmware?

Är de verkligen trasiga, eller har du dragit slutsatsen själv utifrån miljöer med många andra människor?

Känns som användadet av bluetooth-lurar ökat explosionsartat, och de kan faktiskt störa ut varandra om det finns många inom samma yta. Risken är ju större nu än för några år sen, så att säga... varannan resenär på tuben sitter med ett par Bose QC35.

Bra idé med firmwire, ska kolla.

Har kompisar med liknande som inte upplever problemet. Idag när jag gick på stan hände det säkert 5 gånger inom loppet av en timme, ett par fungerande hörlurar ska ju inte fungera så dåligt...

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Och du är säker på att det inte är andra sidan det är fel på? Jag antar att det är en telefon och där kommer det nya uppdateringar i parti och minut. Är det en gammal iphone? Apple har erkänt att de drar ner prestandan på sina telefoner efter något år för att batteriernas försämrade kapacitet inte ska märkas...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...