Jump to content
Annons

Felmeddelande vid start av Cubase


hertingen

Recommended Posts

Hej,
Har helt plötsligt börjat få ett felmeddelande då jag startar Cubase. 
Det verkar som att Cubase inte hittar Autotune EFX-pluggen och därför ger mig ett felmeddelande (se bild). 
Men jag har inte Autotune EFX installerat på datorn.
Jag provade att installera Autotune EFX för några månader sedan men gillade den inte så jag avinstallerade den. Och det var inget konstigt efter det, allt fungerade som det skulle och Cubase har startat utan problem.
Men nu har jag helt plötsligt börjat få det här felmeddelandet. Någon som vet vad det kan bero på?

Mycket tacksam för svar

felmeddelande2.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Du har helt enkelt dll. eller exe fil kvar i vst-mappen som du brukar ha dina pluggar i. Det där har jag varit med om att den finns kvar i mappen trots att man avinstallerat pluggen.

Link to comment
Dela på andra sajter

På 2018-10-31 på 01:51, Die Hard säger:

Du har helt enkelt dll. eller exe fil kvar i vst-mappen som du brukar ha dina pluggar i. Det där har jag varit med om att den finns kvar i mappen trots att man avinstallerat pluggen.

Tack så mycket för ditt svar. Tyvärr hittade jag ingen dll. eller exe fil i min vst-mapp. Har letat i datorn efter dessa filer också men hittar inga. Så problemet kvarstår tyvärr. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)
9 timmar sedan, hertingen säger:

Tack så mycket för ditt svar. Tyvärr hittade jag ingen dll. eller exe fil i min vst-mapp. Har letat i datorn efter dessa filer också men hittar inga. Så problemet kvarstår tyvärr. 🙁

Du kan i cubase se vilka vst mappar som den söker i. Den ligger där i någon form.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, pme säger:

Du kan i cubase se vilka vst mappar som den söker i. Den ligger där i någon form.

Tack! Hittade mappen med dll. filen som blivit kvar. Nu fungerar det som det ska igen! 😄

30 minuter sedan, Linus säger:

Du kan ha flera VST-mappar, beroende på 32-bit/64-bit eller VST2/VST3. Uppenbarligen finns VST3-versionen kvar. 

Jag har varit noga med att hålla ordning på mina mappar den här gången. Men tydligen hade det skapats en vst-mapp på ett nytt ställe som jag inte kände till. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...