Jump to content
Annons

Feedback på vår första singel!


Recommended Posts

Annons

Hej, mitt första intryck var att de djupa tonerna inte kommer fram ordentligt. "Basen hörs när den saknas ..." Jag fick skruva upp basen till max för att de skulle komma fram mer och då var det ändå sisådär. Måste dock reservera mig  för evtl fel i min anläggning, jag håller på att koppla ihjäl mig och vet knappt vad ja gör men vanligtvis kommer basen bra genom den...

Annars gillar jag låten, bra röst och tycker att den borde gå raka vägen till typ P3 ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, lite konstruktiv kritik. 

Sången kunde mixats bättre,  känns som den borde vara mer crisp, mer pressad och tydligare.   Mixen i sig är inte heller så fet som den borde, speciellt basen men lågmid punchen är bra.

Låten som sådan känns bra rent instrumentalt men toplinen dvs sången behöver vara bättre, Avicci's styrka och många andra EDM snubbar gör så jäkla bra sång melodier och har man inte det så är det svårt att hävda sig. 

 

Bra jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nice vibe. Det är mycket vunnet att det har en vibe!
Vissa ljud låter något 90 tal på ett lite skabbigt sätt
Låter rätt omixat

Gillar sången. Ibland känns dock text och melodier något osjävklara när det blir en övergång i låten. Övergångarna i allmänhet känns inte helt självklara

Det sagt, bra jobbat!! 5 år till så är du absolut inte omöjligt på avvicis nivå! Finns en vibe som sagt, så det är bara att köra på!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Det låter bra, och du har potential. Låter dock inte så unikt. Var inte rädd att experimentera lite. 

 

Om jag ska vara perfektionist...

Bra sångare, dock är något lite små-cringe i sången & texten..  Känns lite.. Gammalt? Lite för mycket schlager för min smak, pga sångaren följer tonarten på melodin konstant i refrängen, och så är inte strukturen på modern musik. Passar nog i melodifestivalen dock.  😛  Lite slappare sång hade vart nice.  Märkte också att loggan känns som en rip-off av alan walkers logga. 

Redigerat av arkade
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...