Jump to content
Annons

Techno/house låt, Feedback?


Recommended Posts

 

Ganska nöjd med denna låt, dock hade jag väldigt svårt att få den djupa synthen att passa ihop med Kicken? Vilket gjort att det är väldigt mycket bas i låten..

Någon som kan ge några tips på att förbättra relationen mellan kick, bas och en mörk synth? ?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Basen är ungefär 12dB högre än kicken, den borde ha samma nivå som kicken eller lite lägre enligt mig.

Basen peakar runt 160hz vilket känns onödigt högt, gå ner en oktav så den hamnar runt 80 istället. Kanske behöver du göra lite fler lager av allt. En sub i botten och några sågtänder högre upp i registret för att ge mer liv och karaktär. Oavsett vad du stoppar in i 80hz-facket så se till att det inte har så mycket sustain, du vill inte ha nåt som flyter runt där nere annars låter det såsigt. Tricket är att få allt balanserat och jobba med olika lager.

Hihaten kan du gott sänka 6-8 dB, den hörs mycket väl ändå!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Missat helt att du svarat! 

Tack tack! skall genast kolla upp det, tycker det är svårt att få kick&bas att låta bra.  Vill försöka få en bas som låter bra både i hörlurarna, studiomonitorerna samt laptop högtalare?

Dålig på det där med lager, något jag verkligen behöver träna på. Lägger alltid på bara 1 kick och ett lager av bas, kanske därför det blir svårt att försöka få till det då jag slutar med att alltid höja volymen... 

//karlpasso 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...