Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Mycket trevliga nyheter för oss som Àger Softube Weiss DS1-paketet! Förutom DS1 och MM1, sÄ vÀntar det nu en ny fin DeEsser i samma stuk pÄ kontot, redo att installeras!

Företaget vÀxer verkligen pÄ mig!

Redigerat av van Caine
Annons
Postat (redigerat)

Haha, you neeeeeedzzz it, precious ;-D FÄr dock sÀga att den lÄter fantastiskt! In all fairness sÄ har jag ibland en tendens att byta Äsikt om prylar som vissa (med tveksam personlig hygien) byter kallingar, har exempelvis redan tröttnat pÄ Cubendos nya EQ Frequency, men hittills (hittade den pÄ kontot igÄr) sÄ har den imponerat pÄ mig bortom vad jag trodde var möjligt för en sÄn hÀr! LÄter ofattbart naturligt!
Under en tid anvÀnde jag limitern MM1, som Àven den ingick i DS1:an, till deessing, men....lÄt oss sÀga att jag nu verkligen förstÄr varför de gjorde en helt dedikerad deesser frÄn den ursprungliga DS1:an, den Àr en fröjd att jobba med ?
MÄste sÀga att man verkligen fick valuta för pengarna hÀr - tre pluggar till samma pris som en, dÀr de tvÄ extra ÀndÄ gÄr pÄ $174 ($199 nÀr de ÄtergÄr till normalpris igen) per styck lösa!

Redigerat av van Caine
Postat (redigerat)

En skum egenhet med den förresten Àr att den dessutom har tvÄ band - ett vanligt high-pass och ett smalt ett! Vet inte riktigt vad det ska anvÀndas till eller hur Àn, men absolut nÄgot jag hellre har och inte behöver, Àn att behöva men inte ha ?
Dock gÄr frequenssvepen över precis hela spectrumet, sÄ hittills har den varit lovande pÄ enkla resonanser!

Redigerat av van Caine
pme (oregistrerad)
Postat

Är detta ocksĂ„ en 20 Ă„r gammal digital lösning frĂ„n fornstora dar i ny pluginförpackning?

Postat

It sure is! Annorlunda interface men exakt samma gamla underbara & transparenta motor 😉

Postat

DS1 Àr ju en ganska komplex maskin med bÄde limiter och deesser-funktion inbyggd. BÄde MM1 (Limiter) och DeEss (ingen aaaaning om vad det kan vara) Àr i grund och botten just dessa funktioner lyfta direkt ur moder-maskinen, och med nya interface & tweakade funktioner, slÀppta som mer lÀttarbetade och processorsnÄla alternativ. Kan vara att jag inte hunnit lÀra mig DS1 perfekt Àn, men DeEss gjorde sin uppgift mycket smidigare och till och med mer vÀlljudande enligt mig! Givetvis gÄr det att fÄ exakt samma resultat ur Àven moderprogrammet nÀr man lÀrt sig algorithmen bÀttre, men det faktum att det tog mig mindre Àn en minut att fÄ ett vÀldigt jobbigt material snÀll - utan minsta telltale ifrÄga om artefakter efterÄt - betyder att det Àr mer Àn vÀrt att vara en egen plugg ?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.