Jump to content
Annons

Weiss DeEsser


van Caine

Recommended Posts

Mycket trevliga nyheter för oss som äger Softube Weiss DS1-paketet! Förutom DS1 och MM1, så väntar det nu en ny fin DeEsser i samma stuk på kontot, redo att installeras!

Företaget växer verkligen på mig!

Redigerat av van Caine
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Haha, you neeeeeedzzz it, precious ;-D Får dock säga att den låter fantastiskt! In all fairness så har jag ibland en tendens att byta åsikt om prylar som vissa (med tveksam personlig hygien) byter kallingar, har exempelvis redan tröttnat på Cubendos nya EQ Frequency, men hittills (hittade den på kontot igår) så har den imponerat på mig bortom vad jag trodde var möjligt för en sån här! Låter ofattbart naturligt!
Under en tid använde jag limitern MM1, som även den ingick i DS1:an, till deessing, men....låt oss säga att jag nu verkligen förstår varför de gjorde en helt dedikerad deesser från den ursprungliga DS1:an, den är en fröjd att jobba med ?
Måste säga att man verkligen fick valuta för pengarna här - tre pluggar till samma pris som en, där de två extra ändå går på $174 ($199 när de återgår till normalpris igen) per styck lösa!

Redigerat av van Caine
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

En skum egenhet med den förresten är att den dessutom har två band - ett vanligt high-pass och ett smalt ett! Vet inte riktigt vad det ska användas till eller hur än, men absolut något jag hellre har och inte behöver, än att behöva men inte ha ?
Dock går frequenssvepen över precis hela spectrumet, så hittills har den varit lovande på enkla resonanser!

Redigerat av van Caine
Link to comment
Dela på andra sajter

DS1 är ju en ganska komplex maskin med både limiter och deesser-funktion inbyggd. Både MM1 (Limiter) och DeEss (ingen aaaaning om vad det kan vara) är i grund och botten just dessa funktioner lyfta direkt ur moder-maskinen, och med nya interface & tweakade funktioner, släppta som mer lättarbetade och processorsnåla alternativ. Kan vara att jag inte hunnit lära mig DS1 perfekt än, men DeEss gjorde sin uppgift mycket smidigare och till och med mer välljudande enligt mig! Givetvis går det att få exakt samma resultat ur även moderprogrammet när man lärt sig algorithmen bättre, men det faktum att det tog mig mindre än en minut att få ett väldigt jobbigt material snäll - utan minsta telltale ifråga om artefakter efteråt - betyder att det är mer än värt att vara en egen plugg ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...