Jump to content
Annons

Saffire Pro 40 ansluter inte när jag kör OS på ny ssd


Casperfren

Recommended Posts

Har laddat ner drivrutinerna, men det connectar inte.

Kan tilläggas att jag kör ssd:n med Mac OS high sierra, som ska funka enligt focusrite, dock genom en usb 2 kontakt... Mest för att jag vill nosa på om det känns värt att operera in den i min imac mid 11... Då min hårddisk verkar vara kass och tror det är därför enskilda program hänger sig, är min tes iaf.

Så vad säger ni? Känns som att jag gjort det jag har kunnat, verkar ju konstigt om den inte connectar pga min externa disk+OS...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du kopplar SSD:n till iMacen via usb2 alltså ? Jo, borde väl funka ändå, om än långsamt...

 

EDIT Såg det här på focusrites hemsida, kör du Mix Control 3.7 ?

"Includes a fix for Saffire interfaces that would not retain their Sync Source in standalone mode.

Includes a fix for OS X users seeing the "No Hardware Connected" message and experiencing disconnects on account of there being 2 drivers installed (after the 3.5/3.6 upgrade).

Includes a fix to keep Saffire Mix Control running after new firmware is deployed to the Saffire interface.

"

Redigerat av JakobP
Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, JakobP säger:

Du kopplar SSD:n till iMacen via usb2 alltså ? Jo, borde väl funka ändå, om än långsamt...

 

EDIT Såg det här på focusrites hemsida, kör du Mix Control 3.7 ?

"Includes a fix for Saffire interfaces that would not retain their Sync Source in standalone mode.

Includes a fix for OS X users seeing the "No Hardware Connected" message and experiencing disconnects on account of there being 2 drivers installed (after the 3.5/3.6 upgrade).

Includes a fix to keep Saffire Mix Control running after new firmware is deployed to the Saffire interface.

Hallåj!

Japp. Kör 3.7, står att "no hardware connected"

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...