Jump to content
Annons

Uppgradering Mac os x lion


Minja

Recommended Posts

Hej!

Behöver uppgradera från Snowleopard 10.6.8. till Mac os x Lion 10.7.1, för att sen kunna uppgradera till El Capitan. Ska ladda ner en plugg som kräver en senare version, men lyckas inte ladda ner det.. Någon som vet om och i så fall var man kan ladda ner det? Kör med Logic Express 9.0, hoppas verkligen att det funkar med El Capitan sen, nå´n som har erfarenhet?

/Minja

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)

På tillverkarens hemsida borde dom ange vilken os x version som krävs. Om din dator sen kan köra den os x verionen så ska det bara vara att ladda hem och köra. Men med Snow leo så kan man knappt surfa längre och webläsare finns nog bara en som funkar någorlunda. Appstore vet i hundan om det funkar heller med snow leo så jag tror du åker på att uppgradera med hjälp av en annan dator till du når upp till en os x version som funkar på nätet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon ska nog inte surfa utan köra musik... det borde gå att hitta på nätet. Kan kolla en vända sen. Förresten varför kan man inte surfa på snow leopard?

Redigerat av Gäst
Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

För att ladda ner måste man ju komma ut på nätet först eller? Finns väl bara en webläsare som funkar skapligt fortfarande men banken kan du glömma och en del filmlägen också. Tråkigt som fan för snow leo var bra grejor.

Men om det bara är för att testa en plugin så skulle jag först installera det os x jag behöver till extern hårddisk och köra datorn från den istället. Om man ångrar sig eller pluginen inte var så bra så det vore värt besväret så har man kvar sin gamla installation och allt är frid och fröjd.

Link to comment
Dela på andra sajter

polarius (oregistrerad)

Du kan alltid köpa på eBay USB-stick med olika OS X. Själv har jag på USB Yosemite install disk. Installerar systemet på 20 min...

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Så kan man göra med alla os x versioner och man behöver inte köpa dom dom kan man göra själv. Det går också att installera os x till ett usb minne och köra från det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så kan man göra med alla os x versioner och man behöver inte köpa dom dom kan man göra själv. Det går också att installera os x till ett usb minne och köra från det.

Testade idag, fungerar inte.. Dessutom om det väl skulle fungera, så tänker jag att det kan bli problem med latency i musikprogrammet, allra helst med tanke på att det är en preampplugg jag ska ladda ner..

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan alltid köpa på eBay USB-stick med olika OS X. Själv har jag på USB Yosemite install disk. Installerar systemet på 20 min... 

Gissar att det kan bli problem med latency i musikprogrammet, allra helst med tanke på att det är en preampplugg jag ska ladda ner..

Link to comment
Dela på andra sajter

polarius (oregistrerad)

Så kan man göra med alla os x versioner och man behöver inte köpa dom dom kan man göra själv. Det går också att installera os x till ett usb minne och köra från det.

Ja, men om man INTE har, så kan man köpa. De flesta har inte tillgång till alla OS X versioner (10.6-10.11). Därför kan du inte installera OS X Yosemite från Mac Store. Bara senaste.

Link to comment
Dela på andra sajter

polarius (oregistrerad)

Gissar att det kan bli problem med latency i musikprogrammet, allra helst med tanke på att det är en preampplugg jag ska ladda ner..

Vilken OS X version behöver du, exakt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

El cap och logic 9 måste funka så som jag förstår frågan. Om man googlar på det så är det tveksamt med el cap och logic 9 dessvärre. Det var oxå nåt med att man var tvungen att köra logic på 32 bitar för att få full funktionalitet den sista möjliga os x versionen för logic 9 om jag minns rätt.

Det var där jag stannade så alla mina datorer går på os x versioner från den tiden. Dessutom så var det och är fantastiska program både logic och dåtidens os x versioner. Det enda som är snabbare nu det är pc hårdvara som släpps ny regelbundet men så har det ju varit hela tiden.

Man kunde till exempel fixa ljudet/lägga till nya/ ersätta ljudspåren på filmer. Till och med 4 k filmer funkar i logic 9 men datorerna från den tiden som jag har i alla fall dom går för långsamt så det får jag lista ut hur jag ska få till på mina nya maskin.

Fick ett nostalgi ryck och skaffade ett gammalt moderkort och återskapade en gammal snow leo dator jag hade på den tiden

https://m.youtube.com/watch?v=7LhXLwkCOAA

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...