Jump to content
Annons

Mackie CR4?


Måsart

Recommended Posts

Sålde all min studioutrustning för några år sedan, Yamaha-monitorer, skaplig kondensatormik och lite annat.

Nu tänkte jag köpa på mig lite grejer för att kunna färdigställa en massa lösa låtidéer som har legat i flera år.

I dagsläget är min budget väldigt begränsad.

Tänkte köpa en 88-tangenters klaviatur med vägda tangenter, eftersom jag är pianist så prioriterar det. Utöver det blir det ett billigt ljudkort, förmodligen Focusrite eller Presonus. En kondensatormik ska även inhandlas, tror jag vet vilken.

Kruxet är lyssningen. Mina tidigare monitorer, Yamaha HS8 lärde jag mig bra, mixarna lät bra i princip alla system jag testade dom på. Budgeten håller verkligen inte för att inhandla dessa igen.

Jag har varit inne på ett par jättebilliga monitorer, Mackie CR4, bara för att jag har fått för mig att det är omöjligt att mixa i lurar. Svårt med stereoperspektiv osv.

Så jag har två alternativ. 

Köpa ett par Mackie-monitorer för cirka 1500:- paret plus ett par lurar för en tusenlapp.

ELLER...

Köpa ett par lurar i 2500-kronorsklassen, för både tracking/mixning.

Ett tredje alternativ är ju att köpa ett par monitorer i 2500-kronorsklassen, men jag behöver nog ett par lurar hur jag än vrider och vänder på det. Blir mycket nattinspelningar och liknande...

Förslag?

https://www.4sound.se/studio/studiemonitorer/aktive-monitors/mackie-cr4

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag hoppas att du överväger att kolla begagnatmarknaden i och med att du har en tight budget?

Det finns några Yamaha HS där ute begagnat just nu. Eftersom du 'kan' soundet tror jag du bör söka efter ett par sådana.

Trackinglurar finns ett par vettiga:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=2458412,46578,31653

Focusrite Scarlett är prisvärda och bra ljudkort, och även Audient iD modellerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...