Soderlund Posted May 25, 2017 Report Share Posted May 25, 2017 Hej. Jag har ett antal olika kompressorer problemet med fasfel uppstår endast med mina två optokompressorer från Warm audio. Jag lägger de som inserts i min Daw för att "mastra" t ex. Då släcker de ut varandra / skapar fasfel. Även när jag spelat in gitarr med två olika mikar, sätter en kompressor på vardera kanal som insert så uppstår fenomenet. Kan de eller kablarna vara fellödda? Använder patchbay. Frågar Micke S. Link to comment Share on other sites More sharing options...
technic Posted May 25, 2017 Report Share Posted May 25, 2017 Testa byta kablarna mellan dom så ser du ju om det är en av kablarna. Kvarstår problemet på samma enhet så ligger nog problemet i enheten och enklaste är då att bara byta plats på + och - i kabeln istället för att öppna och löda om i input/output. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soderlund Posted May 27, 2017 Author Report Share Posted May 27, 2017 Testa byta kablarna mellan dom så ser du ju om det är en av kablarna. Kvarstår problemet på samma enhet så ligger nog problemet i enheten och enklaste är då att bara byta plats på + och - i kabeln istället för att öppna och löda om i input/output. Tack, jag får göra som du säger.. Micke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts