Lyssningstest!
-
Senaste foruminläggen
-
-
Similar Content
-
By Lotta Fahlén
MÅNDAGSINTERVJUN: Jennifer Bränngren är frilansande filmljudtekniker och boom-operatör som främst jobbar med kort- och reklamfilm.
-
By Lotta Fahlén
MÅNDAGSINTERVJUN: I veckans intervju berättar Jessica Jönsson om sitt arbete som monitortekniker, vikten av social kompetens och skillnaden mellan att mixa PA-ljud och monitorljud.
-
By Truztie
Thomas heter jag och studerar ljud och musikproduktion på högskolan dalarna. just nu håller vi på med att skriva våra kandidatuppsatser och mitt ämne handlar om musikens hälsofrämjande funktion på människans psyke.
Till denna uppsats har jag gjort en enkät med lyssningstest där alla personer ska kunna besvara. frågorna berör lyssningsvanor, musikalisk struktur etc.
Enkäten tar 15-20 minuter och gör den gärna på en dator eller en android telefon då Iphone har ett problem med att gå tillbaka efter att ha lyssnat på låtarna.
Det vore roligt ifall ni som läser detta inlägg gör enkäten då deadlinen för min uppsats närmar sig.
länken till enkäten:
https://goo.gl/forms/qwhInZiVxo8bQxwe2
Tack på förhand
Mvh
Thomas
-
By Kabonas
Hej!
Efter 3års Gymnasial utbildning inom Ljudteknik och några års soffliggande så vill jag börja plugga. Helst av allt vill jag komma in i Piteå då jag bara har hört gott om deras utb (Ljudteknik) . Saken är att jag aldrig pratat med någon som faktiskt har pluggat där..
Finns det någon i detta forum som har gått där? Hur var utbildningen? Vad gör ni nu?
Hade varit kul å veta lite mer om själva utbildningen än vad jag hittat på nätet.. 😊
-
By JWest
Hej, jag har ett prov imorgon och har fastnat på en fråga:
Om vi står 107m från SS och SPL-mätaren visar en höjning med 27dB vid rörelse från den punkten, hur långt har vi flyttat och åt vilket håll?
Svaret står som: markera detta för svaret ---> (102,7 meter framåt.)
MEN hur jag än räknar så kommer ja inte fram till det.
Kan det vara så att skolan har skrivit fel? Om någon vet hur man räknar ut och isåfall skulle kunna skriva ner uträkningen vore det underbart!
-
-
Veckans populäraste ämnen
-
Senaste låtarna
-
Free
-
Free
-
Free
-