Pedda Posted April 24, 2005 Share Posted April 24, 2005 Har cirka en sekuns fördröjning på ljudet när jag spelar på min midi keyboard? Mitt ljudkort är M-audiophile 2496 och använder Cubase SE. Detta har hänt efter installation till en ny hårddisk. Tack på förhand! 😕 Link to comment Share on other sites More sharing options...
joachime Posted April 24, 2005 Share Posted April 24, 2005 Läs den här artikeln om emulerade portar. Förhoppningsvis finner du lösningen på ditt problem där. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder Posted April 24, 2005 Share Posted April 24, 2005 (edited) Hej! När jag hade väldigt hög midi-latency berodde det på att ljudkortets "buffersize" var satt till 2048 samples, "normalt" runt 256 samples och ju lägre "buffer size"-värde desto lägre latency! Gör så här i Cubase: Klicka "Devices" (Längst upp 3:e ifrån höger) gå ned längst ned och klicka "Device Setup..." Till vänster i mitten klicka "VST Multitrack"! Här ska ditt ljudkort stå valt uti "Asio Driver" och därinnunder så står din "Input/Output Latency" i ms (I ditt fall runt 1,000 ms 😉) Nedanför detta finns rutan "Control Panel" - klicka på den så kommer du in i ditt ljudkorts inställningar och där ska det finnas något med "buffer size" och "samples" så pröva att ändra till säg "256 samples" gå tillbaka och kika i "Input/Output Latency", vart det bättre, Ja? Yiieeppiii 🙂! Mvh Peder Edited April 24, 2005 by Peder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pedda Posted April 26, 2005 Author Share Posted April 26, 2005 Nu funkar det! 🙂 Tack för hjälpen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts