Jump to content
Annons

Behöver du en låttext?


Ordfreak

Recommended Posts

Jag vet inget om inspelningar. Inget om hur man mixar. Jag spelar inga instrument och sjunger som en kratta. MEN. Jag är vass på texter! Har skrivit texter ( framför allt på svenska) i teatersammanhang i många år, men har också skrivit låttexter på engelska i olika genrer, pop, country, visa mm. Låtskrivaren har oftast en känsla av vad låten ska handla om, vad den vill säga, och om jag bara får veta vilken typ av låt du tänkt dig, så fixar jag text. 

Är du en sån som har svårare med orden än med strängarna/ trumpinnarna/mixerbordet? 

Hojta till så kollar jag gärna på din låt! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har lättare att göra musik om jag först får se en text. Att först göra musik o sen text plus melodi till det är sämre, eller i alla fall svårare. Ibland om jag får se någon annans text kan jag i den nästan på en gång se rytm, melodi, harmonier osv. Ibland alltså.

Så jag skulle väldigt gärna se nån text...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Hej!

Jobbar i ett låtskrivarprojekt med en musikkollega. Vi skulle ha nytta av en till person som fokuserar främst på texter och teman. Sikter är inställt på att skriva och producera starka låtar utifrån givna leads.

Hör av dig om du skulle vara intresserad så kan vi prata vidare.

Mvh Anders Carlqvist

Dreamtune Ljudproduktion.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...