Jump to content
Annons

Tänkte börja med att sälja "Ghost production"


Lonie

Recommended Posts

Tänkte om någon har erfarenhet när de gäller Ghost production. För mig kommer de underlätta att bara göra musik som jag inte själv behöver stå för. Har hittat bra sidor för detta där man kan få 175,00€ per låt.

Ska man starta en "egen firma" tänkte med de här med skatt. Eller ska jag vänta med de tills jag har tjänat en viss summa.?

Tanken är jag kan leva på musik och bara sitta 8 timmar i min hemma studio varje dag och utvecklas istället för ha ett vanligt jobb.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

För att få en skaplig lön behöver du göra 2 låtar per da m.a.o 10 låtar i veckan / 40 låtar i månaden.

Har du klientelet till det ?

Dont quit your day job är nog det rådet jag har att ge.

Men ska du satsa så är det givetvis i bolagsform du ska göra det m.a.o

Enskilt bolag eller Aktiebolag.

Kom ihåg att hålla koll på skatter,arbetsgivaravgifter och liknande då pengarna som kommer in tillhör bolaget och inte dig personligen.

Kommer du över 30 tusen i omsättning då är det sannolikt att Skatteverket vill att du momsregistrerar dig och lägger på moms på försäljningen som du sedan redovisar och betalar in till Skatteverket. Då är det dags att starta Enskild Firma.

Vilket du borde göra första månaden om allt går som det ska.

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Dont quit your day job är nog det rådet jag har att ge.

+1

Ser du att pengarna tickar in på kvälls och helg jobb så är det väl kanske dax

att prova vingarna på riktigt. Skyddsnätet för egenföretagare är inte som

för löneslavar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...