Jump to content
Annons

VArt kan jag köpa dj utrustning här is Sverige?


Recommended Posts

Annons
Hejsan jag undrar vart jag kan köpa utrustning? För utom på blocket.se etc 😳 När jag sökte på på internet så hittade jag knappast någon bra försäljare. Finns det någon bra affär här ute i sthlm?

Hej

Finns en BRA musik affär i HALMSTAD kolla den minns inte namnet på den men dom har fan allt även begagnat

och till bra priser

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Vad du än gör, handla inte hos Billebro. Back to plastic kan vara ett alternativ. Vill du ha Technics ska du vända dig till NetOnNet, dom har bäst pris i Sverige vad jag vet; http://www.netonnet.se/item.asp?iid=60171

Vill du ha begagnat så ska du absolut kika på vendolin. Skippa blocket.

Och som sagt, internet är att föredra. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

bor du i STHLM? då e det inge problem, köp inte begnat! DJ-utrustning slits lätt. du snackar väll skivspelare, mixer å lurar? de skjiljer lite på studio utrustning å utrustnig för dj-bruk...

Nu till vilka affärer du ska vända dej...;

Billebro (på skånegatan, på söder), Estrad (Folkungagatan, söder), Pitch (gamlabrogatan, city), Healing Records (Malmskillnadsvägen). Sen så finns det en affär jag glömt namnet på, som ligger snett i mot länsrätten på söder (samma gata fast andra sidan å längre fram på gatan, kallas ngt med "sound" eller "Starz# sysslar med både ljud å ljus.

Märken som knäcker;

TECHNICS!!!, Vestax, Numark.-För skivspelare,

TECHNICS!!!, Vestax, Pioner, Behringer.-För Mixer

åså lurarna, ni vet de där silvriga från Sony som har nr 700 men jag har glömt modell namn... hehe... knäcker i sitt sammanhang... ute som hemma(ute=jobba på klubb)....

hoppas du e nöjd me svaren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
bor du i STHLM? då e det inge problem, köp inte begnat! DJ-utrustning slits lätt.

Fel.

Technics-spelare slits inte nämnvärt på åtminstonde 10-15 år. Förutsatt att du underhåller mekaniken & byter nålar regelbundet så har du vänner för livet om du satsar på bra, stabila spelare av välkänt märke.

Begagnat går alldeles utmärkt om dom är i bra skick, lite som en bil. Men ett tips är att köpa begagnat i butik så grejerna är servade och lämnas med garanti.

Lycka till.

Kolla hos Kenta Billebro.

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
bor du i STHLM? då e det inge problem, köp inte begnat! DJ-utrustning slits lätt.

Fel.

Det är en ekonomisk fråga. Har snubben gott om pengar kan han ju köpa nytt, annars går det ju alldeles utmärkt med begagnat. Om du köper begagnat privat, så finns det lite saker att tänka på, men bara grundläggande saker, som t ex inte nån form av glapp nånstans, och liknande saker som det sunda förnuftet klarar av att behandla.

Link to comment
Dela på andra sajter

🙂😉 Jag rekomenderar EJ Billebro....låter det vara osagt varför, har haft en HEL del problem med den mannen, men....nu har jag utfärdat en varning....

Kikade in där i fredags, trots att min goda DJ-kompis varnade mig för dem... Han hade en hel del att berätta om den affären.

Back To Plastic är fortfarande mitt val...

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
🙂  😉  Jag rekomenderar EJ Billebro....låter det vara osagt varför, har haft en HEL del problem med den mannen, men....nu har jag utfärdat en varning....

Kikade in där i fredags, trots att min goda DJ-kompis varnade mig för dem... Han hade en hel del att berätta om den affären.

Back To Plastic är fortfarande mitt val...

Hehehe.

Jag skojade ju bara.

Han är helt mongo. Jag har gjort lite business med karln & jobbat för honom & det är helt omöjligt.

Gå nån annanstans, om livet är er kärt.

Link to comment
Dela på andra sajter

🙂  😉  Jag rekomenderar EJ Billebro....låter det vara osagt varför, har haft en HEL del problem med den mannen, men....nu har jag utfärdat en varning....

Kikade in där i fredags, trots att min goda DJ-kompis varnade mig för dem... Han hade en hel del att berätta om den affären.

Back To Plastic är fortfarande mitt val...

Hehehe.

Jag skojade ju bara.

Han är helt mongo. Jag har gjort lite business med karln & jobbat för honom & det är helt omöjligt.

Gå nån annanstans, om livet är er kärt.

*pustar ut*

Jag trodde du var allvarlig när du rekomenderade honom.....blev aldeles kallsvettig...... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
😉  🙂  Jag rekomenderar EJ Billebro....låter det vara osagt varför, har haft en HEL del problem med den mannen, men....nu har jag utfärdat en varning....

Kikade in där i fredags, trots att min goda DJ-kompis varnade mig för dem... Han hade en hel del att berätta om den affären.

Back To Plastic är fortfarande mitt val...

Hehehe.

Jag skojade ju bara.

Han är helt mongo. Jag har gjort lite business med karln & jobbat för honom & det är helt omöjligt.

Gå nån annanstans, om livet är er kärt.

*pustar ut*

Jag trodde du var allvarlig när du rekomenderade honom.....blev aldeles kallsvettig...... 🙂

Jag trodde också han menade allvar! 🙂 Blev inte kallsvettig, mest arg 😛 Jag tror att vi varnat för Kent tillräckligt nu. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Hehe.

Finns inge i STHLM som har ett mer märkligt rykte än honom.

Tyvärr så finns det ingen som kan mer om DJ-riggar heller.

Men jag skulle aldrig köpa en begagnad scratchmixer av den mannen...

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Men jag skulle aldrig köpa en begagnad scratchmixer av den mannen...

Hehe 😉

Jag har hört heeeelt sjuuuka grejer om honom. Allt detta kommer från en tråd på ett annat forum:

Min polare Bosse fick sina 1210 snodda på en fest. Gissa var han hittade dom? Billebro!! Hans initialer var inristade på undersidan, men mr. Billebro förnekade allt å sa att de var topp nya!

Han ville sälja en sk. "drum'n'bassmixer" till mig...

Den va "toppklass och otroligt funktionell" (hur nu en mixer kan kallas dnb-mixer lol.)

Enda strulet va att den

va repig och såg skabbig ut och nåt jävla ockerpris...

Gick och dog av skratt

Sedan kommer det roliga:

Va där för en jobbintervju för 3-4 årsen (va fan, hellre stå o glo på speakers än kassan på ica i det läget lixom)

Kent va cp i huvudet... intervjun blev aldrig av, han va tvungen att gå för jävla "ärende". Jag gick o dog av skratt...ytterligare än gång

En annan polare skulle börja jobba där, men var först tvungen att följa med Billebro på sektmöte (läs Landmark!) vid Mosebacke. Där stod folk i ring och hetsade min stackars polare att gå med, varpå han blev jävligt av och drog hem istället.

Citat: Ja tacka fan för att man inte lurades att jobba där.

Fuskar han inte som fan med löner o avtal?

Har för mig att han finns reggad i lite alla möjliga register, både ekonomiska och andra myndigheters...

Svar: Kan nog stämma bra... Ta bara en sån sak som att han har småtjejer boende hos sig i sin villa då och då som han badar bubbelpool med och bjuder in polare och arbetskamrater... Polar'n som skulle jobba åt honom fick se detta med egna ögon.

har hört något om att han ska vara strippa.

jag köpte en mixer där (idiot jag vet), som gav ut en konstig jättehög signal, trotts att inget var i kopplat som spräckte mina lurar (Hd25) och jag gick tillbaka för att få en ny men hittade inte kvittot men hade med mig ett kontoutag från SEB, som de skrev ut på banken o sa att det inte ska vara problem som det stog at jag köpt av just dem för 3559. men han vägrade

sen dess är mitt livs uppdrag att få många som möjligt att bojkotta dem.

Citerat från hemsidan

"Jag Kent Billebro har följande drömmar som jag inbjuder dig att vara med och förverkliga:

1. Skapa fester och kurser där vi blandar musik, dans, konst, poesi, installationer, uttryck, liv/död, kärlek. Syfte t.ex att se hur mångfacetterade vi alla är och livet är. Bli vän med alla olika färger/delar.

2. Göra eller medverka i TV-program, film, radio, media och bidra med mitt liv, mina livserfarenheter. Göra en film om mitt liv!

3. Skapa ett nät av återförsäljare för mitt företags produkter i Sverige och andra länder. Ev. franchise.

4. Hitta en gård med många hus att bo och verka från, helst inte alltför långt från Stockholm, ev. delägarskap. Gärna ett kul ställe med olika byggnader, kanske en gammal fabriksbyggnad i tegel i flera etage som även kan användas som fest- och kurslokal m.m.

5. Uppträda med dans, skapa en ny dansgrupp som inte liknar nånting av vad andra dansgrupper gör.

6. Engagera medarbetare och/eller delägare som är 100% åtagna att göra nåt rejält bra och kul med vårt företag, så det går bättre än nånsin tidigare. ERBJUDANDE: Ta ett banklån, lägg 1,25Mkr och äg 25% av Billebro Eventure, ta ut en rejäl lön samt aktieutdelning, jobba här och äg din arbetsplats! Jag får ny luft under vingarna att ägna mig åt mina barn, min älskade Emma, min mor, vänner och allt annat som är mig kärt.

7. Samarbeta med och ibland även sponsra helt eller delvis andra organisationer/människor/projekt som arbetar för fred, kärlek, förståelse, mot miljöförstöring, segregation och separation."

köpte en mixer där i somras och hoppas för guds skull att den inte pajar så jag måste börja strula med garantier där...

tog hundra år innan vi fick någon service och när väl fick det var det av typen "öh vill ni nåt eller?".

dom hyrde ut dj-utrustning till street på hornstull i somras där bara en skivspelare gick att jorda, en cd-spelare var oanvändbar, mixern halvpaj, burkigt ljud etc...

var det inte i somras som han envisades med att gå omkring utan tröja hela dagarna?

Var ska man börja???

Ja Kent är gammal strippa, det är sant...

Denne man sålde på mig en kass jävla numark mixer som gick sönder efter drygt en månad. Som tur va så gav en av deras förträffliga (därför också kortlivad) anställda, som bara nån vecka senare slutatde för att starta eget en ganska rejäl rabatt på en Vestax 07:a (3500 pix! och min kassa numark... Kom ihåg att det här va för minst 5 år sen då 07:an kostade 10.000). Hur som helst så fick man ju en bra vibb efter det och hyrde prylar av gubben. Tyvärr så skicka han ju med speakon sladdar till ett par högtalare med XLR-ingångar... Så vi ringde och hoppades att de kunde köra ut nya sladdar. Deras datatekniker kom och kliade sig huvet och undrade varför vi ringt efter honom. Som tur va fick vi tag på Davves farsa Lasse som kom dit med lödkolv och fixa skiten.

Hmmm... Har även jag sökt jobb där en gång. Jag fick jobbet men arbetsbeskrivning skilde sig lite mellan intervju och anställning... "Du ska fungera som en utesäljare, åka runt till olika klubbar och hjälpa dem att utforma och bygga upp våra ljudssystem. Det betyder att vi inte kommer att ge dig någon lön men du får 20% av vår vinst när du säljer..." BAH!, sa jag å har inte satt min fot där sedan dess...

jag ville hyra en spegelboll en gång....... 350:-

Citat:

"Varför viker du ut dig Kent?"

– "Jag tycker det är kul, för att jag har så vacker kropp och älskar att visa upp mig, ha ha."

"Vad har du för hobbies?"

– "Dans, kärlek, sex, meditation, healing, naturliv, styrketräning, volleyboll och simning"

gamla morsan ska tydligen vara involverad pga att psykfallet är skyldig honom typ guds pengar (antal mille har jag hört) hon kommer tydligen till hans butik ibland och ställer till med värsta scenerna

han brukar också få världens vredesutbrott har jag hört

hans knep har genom åren blivit alltmer desperata, jag fattar inte hur han klarar sig till slut ändå, jag tror att det är gamla mamma som pytsar in nya panikmedel med jämna mellanrum

det skönaste:

nåt år skulle han 'hårdsatsa' på studentriggar. han tog ett gäng 15" fullrangehögtalare och skruvade fast små jävla billiga bilstereoförstärkare på dem – riggen drevs sedan med bilbatteri à 12v... långlivat, driftsäkert, med en jävla kräm i lådorna. inte.

jag tror inte att jag känner till någon mer oseriös, osympatisk, ohederlig människa

Det går inte att länka till trådar på forumet dom här inläggen är hämtade ifrån. Trevlig läsning va?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...