Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Vi verkar inte bli sĂ„ mĂ„nga men vi kör igĂ„ng Ă€ndĂ„! 🙂

Reasonkompo 1

Tema: Express

Deadline: ------ -- ----- --:-- (Ska det vara express sĂ„ ska det 😉 )

EDIT: Ny deadline: Lördag 23 april 12:00 (Okej dĂ„, lite mer tid. Men det hĂ€r ska vara "snabbjobb" - behöver inte vara monsterhit 😉 )

Format: RNS. Inga RPS eller mp3:or... Open source, hehe...

Regler:

• Endast samplers tillĂ„tna som ljudkĂ€lla.

• Syntar fĂ„r anvĂ€ndas som en effektburk och modulation. T.ex. Subtractor kan generera LFO eller styra effekter osv. Malströms filter kan anvĂ€ndas som inserteffekt. Et cetera... Men Ă„terigen, de fĂ„r inte anvĂ€ndas som LJUDKÄLLA.

• Man fĂ„r inte redigera samplingarna - varken klippa eller modifiera wav-filerna med effekter. Dvs. enbart Reasons effektburkar tillĂ„tna.

• ALLA samplingar i packet mĂ„ste INTE anvĂ€ndas. AnvĂ€nd nĂ„gra av dem, eller anvĂ€nd alla. Det Ă€r upp till dig!
    Inga samplingar frÄn Factory Sound Bank eller andra refills tillÄtna.

Samplingar: samplepack.zip 2,97 MB

Ladda hem och patcha era samplers nu! Skriv en lÄt och maila ivÀg till linus@cutup.se efterÄt.

OBS! Spara INTE samplingarna i RNS-filen!! Alla medverkande hĂ€r har ju dem redan 😉

Redigerat av vectro
Annons
Postat

WOW! 😉

Det blev nĂ„tt? Haha.. jag Ă€r imponerad Vectro.. Mkt 😉

Tankar för fulla muggar Ă„ ska upp 5 i morrn bitti.. Taskig tajming det hĂ€r.. 😉

MÄ bÀste person skapa.. nÄnting.. //smulan

Postat

hehe...alltsÄ nu hÀnger jag inte med. Sorry.

Är det en ny tĂ€vling pĂ„ G eller?

Sorry för att jag Àr sÄ puckad.

😠

Postat
Är det en ny tĂ€vling pĂ„ G eller?

Det Àr:

• En tĂ€vling för Reason-anvĂ€ndare.
  • Ett sĂ€tt för att oss att fĂ„ nya idĂ©er genom att titta pĂ„ hur andra jobbar.

Att bara anvĂ€nda samplers som ren ljudkĂ€lla Ă€r ocksĂ„ ett grepp för att fĂ„ igĂ„ng kreativiteten! Man kan modulera med filter, ringmodulatorer, flangers, unison, reverb och allt vad som gĂ„r att göra, sĂ„ förhoppningvis kommer lĂ„tarna inte att bli sĂ„ lika varandra trots samma ursprungssamplingar... 😠

Postat

och hur blir det med olika versioner.. eller ska man kallt rÀkna med att alla har reason3?

jag ska verkligen försöka fÄ med ett bidrag.

kanske liiiite för lite tid... hade varit skönt att ha helgen pÄ sig =)

jag börjar bli för gammal för sÄdana hÀr raket-farter.

gĂ„r det att "rucka" lite pĂ„ tĂ€vlingstiden till en nĂ„got slöare "posten-express" 🙂

Postat
gĂ„r det att "rucka" lite pĂ„ tĂ€vlingstiden till en nĂ„got slöare "posten-express" 🙂

Tunnis. 😆

Postat
och hur blir det med olika versioner.. eller ska man kallt rÀkna med att alla har reason3?

Ja, vi rĂ€knar med att alla uppgraderar NU 😛

jag börjar bli för gammal för sÄdana hÀr raket-farter.

gÄr det att "rucka" lite pÄ tÀvlingstiden till en nÄgot slöare "posten-express"  :rolleyes:

Hmmm... Jag kan rucka till 12:00 pÄ lördag. Men sen startar vi omröstningen.

Postat
RÀknas Redrum ocksÄ som en sampler eller?

Kanske en riktigt dum frĂ„ga men de skiter jag i 😎

SjÀlvklart! Men du lÄter bli andra trumljud Àn de som finns i packet!

Btw, nĂ„gra stycken Reason-filer har redan droppat in... 😄

Postat

JAg kĂ€nner redan den olidliga stĂ€mningen/spĂ€nningen! 🙂

Postat

Jag Àr med.. gjorde en 4 min lÄng lÄt i gÄr kvÀll...Problemet Àr att jag har gjort den i lurar som basar för mycket.

I mina högtalare funkade det inte alls.. fÄr se bara om jag hinner mixa/mastra om den sÄ den lÄter hyffsat.. annars mailar jag vÀl ivÀg nÄt som lÄter skit pÄ lördag.. vi fÄr se.. (om jag vÄgar maila den... he he..)

Eftersom jag moddar samplingarna rÀtt hÄrt med effekter sÄ blir det lite lÀgre kvalitet pÄ ljuden tyvÀrr...

Men det Ă€r ju ingen hjĂ€rtoperation som ska utföras.... 🙂

Postat (redigerat)
Tunnis. 

klar!

det va tydligen inte sĂ„ ont om tid 🙂

flĂ„t 🙂

Redigerat av dedacia
Postat
klar!

Maila! :rolleyes:

Postat

aww.. synd att man inte hann se detta. DÀremot sÄ hade jag vÀl inte kunnat fÄ vara med eftersom jag gÀrna hade velat lÀgga sÄng pÄ.

Postat
aww.. synd att man inte hann se detta. DÀremot sÄ hade jag vÀl inte kunnat fÄ vara med eftersom jag gÀrna hade velat lÀgga sÄng pÄ.

Du kna ju iaf ta Ă„ rösta dĂ„ 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.