Linus Postat 20 april 2005 Postat 20 april 2005 (redigerat) Vi verkar inte bli sĂ„ mĂ„nga men vi kör igĂ„ng Ă€ndĂ„! đ Reasonkompo 1 Tema: Express Deadline: ------ -- ----- --:-- (Ska det vara express sĂ„ ska det đ ) EDIT: Ny deadline: Lördag 23 april 12:00 (Okej dĂ„, lite mer tid. Men det hĂ€r ska vara "snabbjobb" - behöver inte vara monsterhit đ ) Format: RNS. Inga RPS eller mp3:or... Open source, hehe... Regler: Endast samplers tillĂ„tna som ljudkĂ€lla.  Syntar fĂ„r anvĂ€ndas som en effektburk och modulation. T.ex. Subtractor kan generera LFO eller styra effekter osv. Malströms filter kan anvĂ€ndas som inserteffekt. Et cetera... Men Ă„terigen, de fĂ„r inte anvĂ€ndas som LJUDKĂLLA.  Man fĂ„r inte redigera samplingarna - varken klippa eller modifiera wav-filerna med effekter. Dvs. enbart Reasons effektburkar tillĂ„tna.  ALLA samplingar i packet mĂ„ste INTE anvĂ€ndas. AnvĂ€nd nĂ„gra av dem, eller anvĂ€nd alla. Det Ă€r upp till dig! Inga samplingar frĂ„n Factory Sound Bank eller andra refills tillĂ„tna. Samplingar: samplepack.zip 2,97 MB Ladda hem och patcha era samplers nu! Skriv en lĂ„t och maila ivĂ€g till linus@cutup.se efterĂ„t. OBS! Spara INTE samplingarna i RNS-filen!! Alla medverkande hĂ€r har ju dem redan đ Redigerat 21 april 2005 av vectro
Piffen Postat 20 april 2005 Postat 20 april 2005 WOW! đ Det blev nĂ„tt? Haha.. jag Ă€r imponerad Vectro.. Mkt đ Tankar för fulla muggar Ă„ ska upp 5 i morrn bitti.. Taskig tajming det hĂ€r.. đ MĂ„ bĂ€ste person skapa.. nĂ„nting.. //smulan
Neosus Postat 20 april 2005 Postat 20 april 2005 hehe...alltsĂ„ nu hĂ€nger jag inte med. Sorry. Ăr det en ny tĂ€vling pĂ„ G eller? Sorry för att jag Ă€r sĂ„ puckad. đ
Linus Postat 20 april 2005 TrĂ„dstartare Postat 20 april 2005 Ăr det en ny tĂ€vling pĂ„ G eller? Det Ă€r: En tĂ€vling för Reason-anvĂ€ndare. Ett sĂ€tt för att oss att fĂ„ nya idĂ©er genom att titta pĂ„ hur andra jobbar. Att bara anvĂ€nda samplers som ren ljudkĂ€lla Ă€r ocksĂ„ ett grepp för att fĂ„ igĂ„ng kreativiteten! Man kan modulera med filter, ringmodulatorer, flangers, unison, reverb och allt vad som gĂ„r att göra, sĂ„ förhoppningvis kommer lĂ„tarna inte att bli sĂ„ lika varandra trots samma ursprungssamplingar... đ
Sonnert Postat 21 april 2005 Postat 21 april 2005 och hur blir det med olika versioner.. eller ska man kallt rĂ€kna med att alla har reason3? jag ska verkligen försöka fĂ„ med ett bidrag. kanske liiiite för lite tid... hade varit skönt att ha helgen pĂ„ sig =) jag börjar bli för gammal för sĂ„dana hĂ€r raket-farter. gĂ„r det att "rucka" lite pĂ„ tĂ€vlingstiden till en nĂ„got slöare "posten-express" đ
Lindeberg Postat 21 april 2005 Postat 21 april 2005 gĂ„r det att "rucka" lite pĂ„ tĂ€vlingstiden till en nĂ„got slöare "posten-express" đ Tunnis. đ
Linus Postat 21 april 2005 TrĂ„dstartare Postat 21 april 2005 och hur blir det med olika versioner.. eller ska man kallt rĂ€kna med att alla har reason3? Ja, vi rĂ€knar med att alla uppgraderar NU đ jag börjar bli för gammal för sĂ„dana hĂ€r raket-farter. gĂ„r det att "rucka" lite pĂ„ tĂ€vlingstiden till en nĂ„got slöare "posten-express" Hmmm... Jag kan rucka till 12:00 pĂ„ lördag. Men sen startar vi omröstningen.
Pazo Postat 21 april 2005 Postat 21 april 2005 RÀknas Redrum ocksÄ som en sampler eller? Kanske en riktigt dum frÄga men de skiter jag i
Linus Postat 21 april 2005 TrĂ„dstartare Postat 21 april 2005 RĂ€knas Redrum ocksĂ„ som en sampler eller?Kanske en riktigt dum frĂ„ga men de skiter jag i đ SjĂ€lvklart! Men du lĂ„ter bli andra trumljud Ă€n de som finns i packet! Btw, nĂ„gra stycken Reason-filer har redan droppat in... đ
Pazo Postat 21 april 2005 Postat 21 april 2005 Nice nice!!...Sitter Ă„ pillar pĂ„ mitt bidrag just nu đ
Jiisuki Postat 21 april 2005 Postat 21 april 2005 JAg kĂ€nner redan den olidliga stĂ€mningen/spĂ€nningen! đ
Neosus Postat 21 april 2005 Postat 21 april 2005 Jag vill oxĂ„ va me...men har inte tid just nu. SKa fixa en uppdatering oxĂ„. Hoppas det blir fler tĂ€vlingar. đ
SLC-trax Postat 22 april 2005 Postat 22 april 2005 Jag Ă€r med.. gjorde en 4 min lĂ„ng lĂ„t i gĂ„r kvĂ€ll...Problemet Ă€r att jag har gjort den i lurar som basar för mycket. I mina högtalare funkade det inte alls.. fĂ„r se bara om jag hinner mixa/mastra om den sĂ„ den lĂ„ter hyffsat.. annars mailar jag vĂ€l ivĂ€g nĂ„t som lĂ„ter skit pĂ„ lördag.. vi fĂ„r se.. (om jag vĂ„gar maila den... he he..) Eftersom jag moddar samplingarna rĂ€tt hĂ„rt med effekter sĂ„ blir det lite lĂ€gre kvalitet pĂ„ ljuden tyvĂ€rr... Men det Ă€r ju ingen hjĂ€rtoperation som ska utföras.... đ
Sonnert Postat 22 april 2005 Postat 22 april 2005 (redigerat) Tunnis. klar! det va tydligen inte sĂ„ ont om tid đ flĂ„t đ Redigerat 22 april 2005 av dedacia
Nanne Postat 24 april 2005 Postat 24 april 2005 aww.. synd att man inte hann se detta. DÀremot sÄ hade jag vÀl inte kunnat fÄ vara med eftersom jag gÀrna hade velat lÀgga sÄng pÄ.
Linus Postat 24 april 2005 TrĂ„dstartare Postat 24 april 2005 NĂ€r fĂ„r vi börja rösta? đ https://www.studio.se/index.php?showtopic=11190 Du tĂ€vlar, och saknar röstrĂ€tt... đ
Pazo Postat 24 april 2005 Postat 24 april 2005 aww.. synd att man inte hann se detta. DĂ€remot sĂ„ hade jag vĂ€l inte kunnat fĂ„ vara med eftersom jag gĂ€rna hade velat lĂ€gga sĂ„ng pĂ„. Du kna ju iaf ta Ă„ rösta dĂ„ đ
Jiisuki Postat 25 april 2005 Postat 25 april 2005 NĂ€r fĂ„r vi börja rösta? đ https://www.studio.se/index.php?showtopic=11190 Du tĂ€vlar, och saknar röstrĂ€tt... đ± Ăsch.. Och sĂ„ ligger man sist till rĂ„ga pĂ„ allt! đđ ;)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.