Jump to content
Annons

Behöver nytt ljudkort/interface med 24-32 in/ut. Tankar?


HoboRec

Recommended Posts

Jag kommer snart behöva köpa ett nytt interface och jag vill ha 32 in och ut. Behöver inga preamps eller något sånt.

Har funderat lite på Antelope Orion 32, men finns det några andra alternativ som också är prisvärda? Måste ju inte vara en komplett burk, och om det är usb, thurnderbolt eller madi spelar kvitta.

Jag kan nöja mig med 24 in/ut om det skulle vara så. Hjälp....

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
pme (oregistrerad)

SSL AX, men de har blivit rackars dyra. För något år sedan gick de att hitta nya för 17 papp. Har madi och adat. Finns en version SX som har madi och aes3 också men den är dyrare.

Det finns en Ferrofish A32, men den är ny så den är väl oprövad. Hur som helst så är nog madi det vettigaste när man börjar prata 32 kanaler.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med RME RayDat behöver man ju omvandlare till. Om man ska ha några vettiga så blir det ju en rätt bra slant om man ska upp i 32 i/o. Tex Ferrofish men då är man ju uppe i samma pris som för Atelope Orion 32 som har allt i ett paket.

Hur är det med den där SSL AX, behövs inte något mellan den och datorn?

Lutar nog åt Antelope Orion 32 i så fall. Alternativt kanske om jag hittar nån begad M-audio ProFire som har 32 i/o via adat och så Ferrofish A32 till att börja med. Så kan man ju skaffa ett MADI sen.

Om man rent hypotetiskt skulle göra så. Vilka downsides finns det med den där M-audio burken? ad-omvandlingen ligger väll i Ferrofishen i så fall? Finns det något som kan göra ljudet sämre via M-audio burken?

Känner mig lost på det här. Har kört med Allen & Heath GSR24 i massa år nu och det har ju bara varit att plugga in och köra.

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Ljudet blir inte sämre av att gå via adat/madi/usb etc. Är du bara nöjd med den i övrigt så är det lungt. SSL AX har adat och madi. Finns en variant med AES också. Jag tror du får bäst adda med orion burken och du får ett interface till datorn med. Tröttar du på usb så har den alternativ. USB kan vara trevligt om du skulle köra med laptop.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ljudet blir inte sämre av att gå via adat/madi/usb etc. Är du bara nöjd med den i övrigt så är det lungt. SSL AX har adat och madi. Finns en variant med AES också. Jag tror du får bäst adda med orion burken och du får ett interface till datorn med. Tröttar du på usb så har den alternativ. USB kan vara trevligt om du skulle köra med laptop.

Ne just själva adat vet jag att det inte påverkar ljudet. Tänkte mer på själva m-audio burken, om den kan ha någon negativ inverkan. Men den kanske bara sköter själva drivrutinerna och det?

Jag gillar också att man kan välja på USB och MADI. Är ju gött när man hyr ut studion och folk kan ta med egen dator och plugga i så är allt klart. Orion har väl iofs kommit med thunderbolt nu också. Lite dyrare dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...