Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2016 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons

Kul! Morsan blev flyttad från intensiven i Falun hit till till Ludvika. Ska passa på att hälsa på hos henne när jag går och handlar.  🙂

☺️ Vad bra att hon är bättre, men menar du att hon ligger på ICA nu? 😲

Dom där hundvalparna på Vend.se gick åt fort.

Vad var det för vofsingar då? Börjar den lokala kinakrogen plötsligt sälja väldigt billig friterad fläskkött får man börja fundera 😑

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Hi Nay.

Såg Peter Stormare filmen igår. Han var inte med så mycket, det hela påminde mest om någon slags projektfilm på någon media linje. tekniskt välgjord men inte övertygande.

På Spåret ikväll, då kan man börja använda sina grå igen. Kul.

Men sedan då..?

En polsk film i SVT2, Ida med skumt innehåll. Bl a med en domare som bearbetar jobbiga minnen med sex och alkohol. Så onaturligt.

Eller blir det Big Game i 3:an? Ett finsk-tysk-engelskt samarbete om en amerikansk president vilse i vildmarken. Så onaturligt.

Näh, jag håller på och ser om Sons Of Anarchy. är inne på säs 3.

Det får bli så... helt naturligt.

Kpd?

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite småsegt att just ha blivit ihop med någon och så åker hon till Polen i ett par veckor direkt. xD 

Det är för övrigt lite spännande att vara ihop med någon som inte bara pratar ett annat språk utan som även är rätt olik en själv. Vi har lyckats bråka ett par gånger redan, mest pga missförstånd. Men vi har rett ut det och det märks också någonstans att det stärker bandet mellan oss.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

☺️ Vad bra att hon är bättre, men menar du att hon ligger på ICA nu? 😲

😛  😆 

Nej! Men närmsta mataffär ligger halvvägs till sjukhuset. Så jag passar på att gå den extra svängen och hälsa på såklart.  😑 

Blev sittandes där tre timmar idag.  😳  Men det var soft ändå.  🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Det blir på spåret sedan bastu och sova för min del. Måste vila mig i form inför denna söndag.  😑

Rättelse: Det blir sova nu istället. Så väcker hundarna mig lagom till På spåret. 🙂  

Link to comment
Dela på andra sajter

Hi Nay.

Såg Peter Stormare filmen igår. Han var inte med så mycket, det hela påminde mest om någon slags projektfilm på någon media linje. tekniskt välgjord men inte övertygande.

På Spåret ikväll, då kan man börja använda sina grå igen. Kul.

Men sedan då..?

En polsk film i SVT2, Ida med skumt innehåll. Bl a med en domare som bearbetar jobbiga minnen med sex och alkohol. Så onaturligt.

Eller blir det Big Game i 3:an? Ett finsk-tysk-engelskt samarbete om en amerikansk president vilse i vildmarken. Så onaturligt.

Näh, jag håller på och ser om Sons Of Anarchy. är inne på säs 3.

Det får bli så... helt naturligt.

Kpd?

Det börjar bli ett mönster med Peter Stormare. I den där polisserien i samemiljö är han ju bara med i första avsnittet. Var filmen nåt bra?

På spåret är bra trots programledarna. Får rätt skapliga poäng ibland. Dessutom slipper man Lasse Kronér ett tag.

Är det här någon slags TV-spalt du har dragit igång?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej! Men närmsta mataffär ligger halvvägs till sjukhuset. Så jag passar på att gå den extra svängen och hälsa på såklart.  😑 

Blev sittandes där tre timmar idag.  😳  Men det var soft ändå.  🥰

Va skönt. Fick bilder av "grönsaksavdelningen" för ögonen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite småsegt att just ha blivit ihop med någon och så åker hon till Polen i ett par veckor direkt. xD 

Det är för övrigt lite spännande att vara ihop med någon som inte bara pratar ett annat språk utan som även är rätt olik en själv. Vi har lyckats bråka ett par gånger redan, mest pga missförstånd. Men vi har rett ut det och det märks också någonstans att det stärker bandet mellan oss.

Låter gott unge man. Det blir nog bra det där, har du inte sett mina språktips åt dig längre bak i tråden??? Borde lösa språkförbistringarna i alla fall. 😎

Oj? Vad är det för sporter som kräver så lite utrymme att man kan utöva dem på sin tv? 

Backhoppning funkade väl förra vintern vill jag minnas? 😳 Man skulle luta skärmen och få till ett gupp bara?

Det börjar bli ett mönster med Peter Stormare. I den där polisserien i samemiljö är han ju bara med i första avsnittet. Var filmen nåt bra?

På spåret är bra trots programledarna. Får rätt skapliga poäng ibland. Dessutom slipper man Lasse Kronér ett tag.

Är det här någon slags TV-spalt du har dragit igång?

Som sagt, filmen var sådär. Ett bra tema som kunde utvecklats en aning. Det kändes som ett studentprojekt. Stormares repliker fick plats på ett halvt A4 med stort teckensnitt. Hade hans karaktär fått utvecklas och han få visa vad han kan så hade det blivit en höjdare. Kul idé dock med en psykopat i samma trappuppgång som huvudpersonen.

Ja, På Spåret är bra skit. Småputtrigt på ett intellektuellt vis. Kronér slipper jag gärna också.

Ja det kanske vore något. DoLs TV och nupp spalt? Men hittills har det inte inte varit så mycket mer än funderingar över vad man ska se i burken.

Va skönt. Fick bilder av "grönsaksavdelningen" för ögonen.

😆 :lol: 😆

Näe, hon är inte det minsta religiös så på det sättet är vi iallafall lika.

Skönt och utmärkt. Då slipper höra de fantasierna i alla fall och så slipper du springa och bikta dig efter varje gång ni nuppat.... ett djävla rännande ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem är inte det. Som mest har jag över 3000 B-)

Inlägget kom typ 2 minuter efter jag tänkte att det måste finnas en uppsjö av olika Raspberry Pi-projekt man kan inspireras av om man kikar runt lite. Automattanken därpå förde mig förstås till SE och det är väl klart som fan att det finns en Pi-avdelning där.  😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte en blåtand Marshall stora modellen på en köpsajt nyss. Under halva priset! Kap! Ska hämta den efter idol ☺️

Har pojken hos mig. Kul 🙂

Mjåh, har funderingar på en blåtand högtalare. Har provat Marshall av olika slag men det tänder inte hos mig riktigt. Förstå mig rätt, bra skit men inte så upphetsande. Mycket märket där som slår men jag spelar ju inte gitarr  😛 Kanske skulle man då leta efter en Electro Voice eller Shure blåtandare  ☺️

Jag är lite inne på en JBL Charge 3. Smidigt format, vattentät och högtalartelefon funktion mm.

Det jobbiga med den här avataren är att mössan kliar och den är varm, svetten lackar och sminket rinner 😑

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...