Jump to content
Annons

Jag är lite desperat, kan nån hjälpa mig?


Michelin (oregistrerad)

Recommended Posts

Michelin (oregistrerad)

Vet inte om det är nånting som jag kan ta upp här men:

Är det någon som känner till om jag kan föra över mina sångtexter som ligger i en app på min surfplatta: Samsung Galaxy Tab2 till Lyric Pad - appen där jag har mina övriga sångtexter? Jag har även sångtexterna på Dropbox men jag lyckas inte på nåt sätt föra över mina texter utan det verkar som jag måste sätta mig ner och skriva ner alla texter på surfplattan, vilket är väldigt tidsödande att göra.. Jag skulle bli jätte glad om jag kunde få nåt tips, om någon som vet nånting om detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vad ligger texterna i för app nu? Du har inte provat att ta ner en app som skriver rena textfiler? Du kan ju markera texten och sen kopiera till paste-buffern, klistra in i den nya appen och sen spara som ren textfil.

När du väl lyckats föra över filerna skulle jag vilja rekommendera appen Gnotes. Den syncar dina texter till alla dina enheter och kan även visas och editeras i en websida.

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Michelin (oregistrerad)

Jag har lagt samtliga texter i en mapp på surfplattan och döpt den mappen till: texter, men när jag ska ta fram mina texter och lägga till LyricPad så står det att det är lagt i fel filformat och jag vet inte i vilket filformat jag ska lägga det i för att passa inne på surfplattan..

Men jag ska testa och hämta appen Gnotes och se vad jag kan göra då..

Jag har nu hämtat appen Gnotes men de vill att jag ska logga in med mitt google-mail och jag släpper inte in dom på min privata mail med mitt lösenord m.m. Aldrig!

Redigerat av Michelin
Link to comment
Dela på andra sajter

Angående Gnotes så har jag haft det länge utan några problem, men om du känner dig osäker kan du ju alltid skapa ett till mailkonto.

Dropsync är också bra för att synka filer 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Michelin (oregistrerad)

NU har jag fått det att fungera...

Jag kopplade surfplattan till datorn.

Och gick in på "den här datorn" på stationära datorn. Surfplattan hittar man då under "den här datorn"..

Sen klickade jag på plattan och då kom jag in till en massa system appar i en lista.

Där hittade jag LyricPad i listan och väl inne i mappen för appen LyricPad fanns en mapp som heter lyrics. I denna mapp knuffade jag bara över mina nya textfiler som måste vara sparade i txt - format..

OH VAD GLAD JAG ÄR! Nu slipper jag skriva in allt ...

Måste tillägga att jag fick ett förbaskat bra stöd och förklaring av en kille som heter Simon som jobbar på Kjell & Co i Hudiksvall. Han är verkligen en ängel som sett till att jag slipper fortsätta klia mig i huvudet något mer.. Jag slipper nu ligga sömnlös! Jag behövde varken Dropbox eller Dropsync!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...