Jump to content
Annons

Hej söker efter Artist Samt Partner Prodda FL studio sj 15-20 års erf


Johan Brynte

Recommended Posts

Hej Mitt namn är Johan jag söker någon rolig att sammarbeta med inom musik samt någon artist.

Jag har hållt på i ca 20 år totalt. Men lärde mig mixa senare vid 10 års erfarenhet ca.

Jag har studerat lite eller satt säga gjort kurser i FL studio. Jag är rätt duktig. Saknar små delar som tex hur man får allt ligga precis på 0 db. utan att cutta ljuden satt säga. Man kan ju få ungefär men inte helt 100% så har konstruerat en egen plug som fixar det automatiskt 😉

Ja satt säga har även hållt på byggd Synthar och sånt.

Det jag skulle vilja söka främst är en Artist både Rap och sång. Så man kan göra lite beats. Tycker det inte är specielt svårt med Melbourne Bounce eller EDM rätt tråkigt för min del. Men är endå ok. (INOM STOCKHOLM) Inget måste förståss

Den jag söker som partner ska hellst ha pluggarna man sj kör så det inte failar där. Kanske är duktig på vissa delar där jag då är sämre eller så där.

Jag kan göra egna melodier i FL studio eller andvända midi filer och göra om dom så det blir något annat. Vet hur man lägger Reggae Chords, riddims osv. Major,Minor. Assså utan att andvända FL studios egna major minor things. Och har även en kompis som e rätt bra på musik som kan spela av låtar utan att behöva tännka. Tar ca 1 min per låt. Asså menar då Chordsen och då menar jag inte rippa en låt. Utan få fram chordsen om man tycker låten är bra och göra något eget, ser det väldigt tråkigt att göra en samma låt som redan finns. Menar med detta jag kan ta fram melodier och allt utan problem.

Söker mer seriöst fast endå kul hobby. Vore tråkigt om man försöker få tag i den personen man ska göra detta med. Sen tar det 3-4 dagar innan man får svar. För att dom e upptagna av annat fritid osv.

Ser gärna att du e bra på rappa och villa komma någon vart. eller sjunga. Vill hellst inte ha någon artist som redan är känd. Ser det tråkigt då man inte lyfter fram någon ny.

Jag kommer göra så att jag tar fram ett antal snuttar på ideer tex 5-10 olika då du får lyssna av och se vilken sorts melodie eller så du gillar av detta. Sen börjar vi göra den till din låt som sjunger eller rappar.

Och om ni bor inom stockholms området är det ett + då man kan sitta tillsammans kanske? någon gång.

Dom genrer jag är bäst på kommer nedanför.

Hip Hop Boom Bap brukar va samma som latin och vissa svenska låtar.

Hip Hop Modern typ Talk Dirty/Wiggle Wiggle kallas detta Trip Trop? svårt kunna alla namn på allt.

Hip Hop Latin Mexikansk Colombisk mm (Han jag körde med innan gillade dock inte Chicano)

Hip Hop Trap. Kan göra det men det blir för enformigt så man går över i låtarna till något annat. Jag tröttnar på det men kan göras helt klart.

RnB Viss typ av Rnb

Reagge Typ all

Reaggeton Alla

Latin House kallas dessa tropical house? hmm

Romanian House

Balkan House

Dutch Men tråkigt

Eurodance

Hands Up

EDM Drops

EDM Typ All Sort

EDM Western rätt ok

Melbourne Bounce tror det ingår i EDM. Ah eller progressive House 😉

Pop Viss typ av pop

Dancehall är inte det lättaste men kan garanterat göra. Har dock inte hållt på så mycket med det

Electro House förutom old school gammla som jag inte sysslat med. Med pitchade basar som går upp ner med sidechain. Tråkigt tyvär.

Hardcore har alldrig gillat den nya stile UK hardcore etc och för snabb tackt men kan göra utan problem

Hardstyle är lätt men väldigt tråkigt med dist basarna.

Jumpstyle samma där tråkigt. Det kan va OK! om man gör hands up mixed med jumpstyle.

Trance boring. SÅ gammalt och tråkigt tyvär så kommer nog inte ägna tid åt det. Får övertala mig.

Men om du verkar intreserad hör av dig till mig här eller hellst till min mail JohanBrynteoso3@gmail.com

Skicka gärna då vad du har gjort tidigare. Samt gärna om du har något mål.

Redigerat av Johan Brynte
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

riktigt gammal visste inte hur man mixa då 😉 bara ett test. Asså ingen direkt seriös låt.

https://www.youtube.com/watch?v=tw9jmfoSnV8

Helt egen melodi och spola fram till 0:50 om du gillar sax :S

Fast blir bättre när saxen kommer igång

1:00 i denna är ok. Sen vet jag inte vad det blev av denna. Låten va inte ens färdig gjord bara lekt ihop. Men hand lyckades klippa ihop något 😛

detta är mest test grejer man gjort.

Mest gamla övnings

fan tog bort. kan inte lägga upp asså 😛 för dåligt hahaha

Om någon förklarar hur man lägger upp på sidan. orkar inte andvämnda souncloud just nu. Så kan jag lägga upp hur många som hellst olika grejer 😉

Redigerat av Johan Brynte
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...