Jump to content
Annons

Hackeman - Sometimes


Gajda maj!  

33 röster

  1. 1. Gajda maj!

    • 5
      6
    • 4
      8
    • 3
      7
    • 2
      1
    • 1
      2


Recommended Posts

Hmm.. Känns som att du alltid gör musik när du är bakis, och det brukar inte vara mycket du säger att du är nöjd med. Jag är rätt nyfiken på hur det låter när du inte har varit klantig dagen innan och är nöjd med resultatet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hmm.. Känns som att du alltid gör musik när du är bakis, och det brukar inte vara mycket du säger att du är nöjd med. Jag är rätt nyfiken på hur det låter när du inte har varit klantig dagen innan och är nöjd med resultatet!

DET undrar jag oxå! 😉

Att jag aldrig är nöjd med mig själv har såklart delvis med min barndom att göra...

Men du... så det är DU som är ETTAN? Har väntat på dig... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

BTW - en kommentar om det här med att jag så ofta sjunger bakis:

Det är medvetet. Jag har en helt annan basröst när jag är bakis, så ofta planerar jag att sjunga in basröst dagen efter utgång. Och ibland tvingas jag gå ut bara för att få fram min basröst. :rolleyes:

Mer om bakisbas här: https://www.studio.se/index.php?showtopic=2305

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Ahhh Lyssna inte på DD

Alla har olika smak... 🙂

Jag tycker den är FIIIIIN :rolleyes:

Tack Twajlajt! 😉

Men nångång ska jag försöka göra en grej som faller in i fåran för bevlar oxå, bara för att bevisa för mig själv att jag kan... OM jag nu kan, dvs. 🙂

Och inte minst för att jag tror på bevlar som koncept.

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Kul förresten att du tycker Stina "sjunger mysigt i kvarter", men vad betyder "kvarter" (harkel, host) ? :rolleyes:

Ett avstånd på fem halvtoner. Dvs, om den undre stämman sjunger ett C, sjunger den övre samtidigt ett F. Kvarter är rent generellt underskattade för att skapa stämning IMHO.

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul förresten att du tycker Stina "sjunger mysigt i kvarter", men vad betyder "kvarter" (harkel, host) ?  :rolleyes:

Ett avstånd på fem halvtoner. Dvs, om den undre stämman sjunger ett C, sjunger den övre samtidigt ett F. Kvarter är rent generellt underskattade för att skapa stämning IMHO.

// David

Sluta bråka. IMHO ?? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar varför det gick så bra för Yello.........Kan det va

För att dom stack ut hakan kanske....visst en o annan

käftsmäll blir det väl. Men va fffffff, njae ska inte säg

det.. 😉

DD gör en BRA grej, det ska han fortsätta med tycker jag..

Och det ska du mä Hacke, den ÄR bra...

NOT MAINSTREAM 🙂

Vad gäller det tekniska ska jag inte yttra mig om...

Har lixom inte tillräckligt med kött på benan för det...

Jag menar, Klipp håret, skär tånaglarna mellan 220´ varmt och ugnen..

Innan jag hittade detta ypperliga palats va en compressor nått man

fyllde lufttuberna med...

EDIT= Plenty spellingfel

Redigerat av Twilight_Zound
Link to comment
Dela på andra sajter

miren (oregistrerad)

Med min allsmäktiga visdom och absurdt tränade öra kan jag säga att det här var mycket roligare att lyssna på än dom andra av dig jag hört 😆

Så det blir ingen konstruktiv kritik, bara kritik^^

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker såhär. Låten är alldeles för tråkig för min smak i början men runt 02:20 och vidare så blir den riktigt kul att lyssna på när du får in lite mer sväng. Runt 02:50 där det drar igång mot slutet är det faktiskt riktigt bra. Tummen upp för slutet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med min allsmäktiga visdom och absurdt tränade öra kan jag säga att det här var mycket roligare att lyssna på än dom andra av dig jag hört 😮

Så det blir ingen konstruktiv kritik, bara kritik^^

Ehh... tack? 😆

Men du... du har precis reggat dig här, gjort 12 inlägg, och ändå har du hört mina tidigare alster? 😆

Å andra sidan... du har kanske kollat min hemsida eller surfat baklänges i demoforumet. Vad vet jag. Annat än att jag är som marshmallow i skallen när jag har feber. 😛 Vänligen ha överseende.

Link to comment
Dela på andra sajter

miren (oregistrerad)

Ehm, äh... 😆

Jag har smygsurfat som få och lyssnat på ruskigt många demolåtar här på forumet. Lite som en liten igel som inte delar med sig utan mest tar, hehe. Tänkte att det ska ändra sig lite i framtiden, kanske. Men jag har inte kollat på datumen på alla låtar här, så den här skulle ju kunna vara tidigare än de andra jag hört....

Och ja, det var positiv kritik, låten är efter några gånger riktigt skön ju!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnat igen... Fasen, bas-sax-trumarret borde kunna göra Anders Glenmark och Herbie Hancock gröna av avund och "indian-stämmorna" passar perfekt. Fattar inte att jag bara gav dig en fyra, måste ha irriterat mig på den där Harlem-killen... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnat igen... Fasen, bas-sax-trumarret borde kunna göra Anders Glenmark och Herbie Hancock gröna av avund och "indian-stämmorna" passar perfekt. Fattar inte att jag bara gav dig en fyra, måste ha irriterat mig på den där Harlem-killen... 😎

😛

Jag är alltså en Harlem-kille och min flickvän Stina är indianska... weeeeee! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Lyssnat igen... Fasen, bas-sax-trumarret borde kunna göra Anders Glenmark och Herbie Hancock gröna av avund och "indian-stämmorna" passar perfekt. Fattar inte att jag bara gav dig en fyra, måste ha irriterat mig på den där Harlem-killen... 😎

😛

Jag är alltså en Harlem-kille och min flickvän Stina är indianska... weeeeee! 😄

POCAHARLEM!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha.. 🙂 Det här gillar jag... Och jag har alla Yellos skivor också.. Hmm.. Det är bara 2 saker jag stör mig på.. Det det fnissriga aliasing bruset på basen i början (får DX7 vibbar och just detta fnisseljud var det enda jag inte gillade med den synten, typiskt FM-syntes) .. Gärna lite mer punsch (skål) i pluck-ljudet också. En expander+gate kanske kan fixa det.

Schysst jobbat Hacke.. Visst kan man få bra ljud ur sånna syntpryttlar också ju 🙂 det bevisar du ju här.

Gillar sånna här laid-back låtar jag.. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha.. 😆 Det här gillar jag... Och jag har alla Yellos skivor också.. Hmm.. Det är bara 2 saker jag stör mig på.. Det det fnissriga aliasing bruset på basen i början (får DX7 vibbar och just detta fnisseljud var det enda jag inte gillade med den synten, typiskt FM-syntes) ..  Gärna lite mer punsch (skål) i pluck-ljudet också. En expander+gate kanske kan fixa det.

Tack! 🙂 Jag stör mig oxå på det där pysflåsandet i basljudet. Ljudet kommer från min Yamaha FB-01:a (som är en FM-synth), men jag har aldrig märkt sånt störigt flås innan. Oroar mig lite att det kanske (delvis) beror på line-ingångarna i mitt nya Hercules FW 16/12 ljudkort... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag stör mig oxå på det där pysflåsandet i basljudet. Ljudet kommer från min Yamaha FB-01:a (som är en FM-synth), men jag har aldrig märkt sånt störigt flås innan. Oroar mig lite att det kanske (delvis) beror på line-ingångarna i mitt nya Hercules FW 16/12 ljudkort... 😆

I så fall får du vara nöjd med ljudkortet för jag är alldeles säker på att ljudet uppstår i D/A omvandlingen i själva synten. (ljudkortet återger sanningen alltså) Men jag testatde lite och la in din låt i mitt wavelab.. Det går att ta bort med noisgate utan att sabotera själva soundet. Jag använde en plugg som heter Waves X-noise.. Den klarade det hela relativt bra.

Bra låt faktiskt!!! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag stör mig oxå på det där pysflåsandet i basljudet. Ljudet kommer från min Yamaha FB-01:a (som är en FM-synth), men jag har aldrig märkt sånt störigt flås innan. Oroar mig lite att det kanske (delvis) beror på line-ingångarna i mitt nya Hercules FW 16/12 ljudkort... 😆

I så fall får du vara nöjd med ljudkortet för jag är alldeles säker på att ljudet uppstår i D/A omvandlingen i själva synten. (ljudkortet återger sanningen alltså) Men jag testatde lite och la in din låt i mitt wavelab.. Det går att ta bort med noisgate utan att sabotera själva soundet. Jag använde en plugg som heter Waves X-noise.. Den klarade det hela relativt bra.

Bra låt faktiskt!!! 😉

Ok, tack för tipset. Jag kör mjukvarumonitoring i Cubase så då borde jag kunna lägga på pluggen redan där.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
Jag väntar tålmodigt på uppföljaren....mera nu hacke 🙂

uh.. menar du en bättre produktion av denna eller nästa låt i samma genre? 🙂

Ja....en låt i samma stuk vore väldigt nice 🙂

Det verkar som du är förvånad??? men den går varm i mp3:an då & då...din bästa enligt mig... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle vilja höra hur det lät om du redigerade bort inandningarna på leadsången.

Annars så tycker jag att det är jävligt häftigt även om ljudbilden faller isär ibland.

Redigerat av illern
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...