Jump to content
Annons

Vilken "iLok License Manager" bör jag installera?


hertingen

Recommended Posts

Hej.

Har köpt mig en iLok som jag ska installera. När jag går till iLok license manager på iLok´s hemsida så finns alternativen att ladda ner Manager´n till både 32-bit och 64-bit windows.

Jag har windows 7 64-bit på datorn, men kör 32-bit Cubase (som jag har som daw).

Kan jag ladda ner License managern till 64-bit windows (som jag har) eller kan det bli "konflikter" med Cubase och pluggar och dyl, som jag kör i 32-bit läge då? Har förstått att det kan bli "konflikter" om man kör ett 64-bitars daw och använder (äldre) pluggar som är 32-bit.

Tacksam för svar

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Om du har 64 på datorn så installera den ilok manager. Men varför kör du med 32 på Cubase? De flesta pluggar brukar funkar felfritt i 64 ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du har 64 på datorn så installera den ilok manager. Men varför kör du med 32 på Cubase? De flesta pluggar brukar funkar felfritt i 64 ändå.

Ok. Tack för det. 🙂

När jag köpte mitt cubase (6) för några år sedan läste jag att det kunde bli krångel med äldre pluggar och gratis pluggar när man körde 64-bitars cubase. Och eftersom jag har många äldre pluggar/instrument så tog jag det säkra före det osäkra och installerade 32-bitars versionen av cubase.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...