Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Installerade ett par Trident HG3 för ett nÄgra veckor sedan. Efter att ha kört med Event 20/20 Bas under flera Är samt pÄ senare tid ett par Event 20/30.

Detta var verkligen en rejÀl aha-upplevelse! Har suttit nu i 4-5 dagar och mixat och kan bara konstatera att maken till detaljerad lyssning har jag tidigare inte fÄtt nöjet att ha. UpptÀckte vid flera tillfÀllen att jag direkt kan urskilja problemomrÄden i ljuden och kan anvÀnda EQ:n rentav pÄ kirurgiskt vis. Helt fantastiskt! SÄ sjukt nöjd!

Ännu roligare var att nĂ€r jag var nöjd i studion sĂ„ lĂ€t det helt fantastiskt pĂ„ hemmastereon sĂ„ uppenbarligen har jag fĂ„tt grepp pĂ„ dessa bestar! Att mixa blev sĂ„ mycket roligare med dessa.

• Gilla 2
Annons
Postat

Ja Àven om jag tycker monitorer i mellansegmentet presterar riktigt bra för sitt pris sÄ Àr det en helt annan sak att jobba med hi-endmonitorer. Man slipper leta efter saker i ljudbilden eller ta pÄ sig hörlurar för att lyssna pÄ detaljer. Blir mycket mer rofyllt och snabbare att jobba dÄ.

Grattis till uppköpet. 🙂

Postat

Ojojoj vad hÀrligt! Bra lyssning underlÀttar sÄ vansinnigt mycket nÀr man inte behöver sitta och gissa. Jag hoppas verkligen att jag kan motivera en liten produktionslya snart sÄ jag kan fixa lite ordentlig lyssning.

Kan vi fĂ„ en liten snabbrecension? 🙂

Postat (redigerat)

En renare mix lÄter bÀttre Àven i telefonen.

Du menar nÀr man skurit bort i frekvenser som ÀndÄ inte hörs i telefonhögtalaren eller lurar?

Redigerat av kardo
Postat

Jupp! Och sen lyssnar folk pÄ musiken i telefonen!

Det nÀmns ofta i sÄdana sammanhang att "folk lyssnar bara pÄ mobilen sÄ det spelar ÀndÄ ingen roll". Men Àr det sant?

Idag spelas det musik överallt. Bilstereo, radioapparater, laptops, hemmabiosystem, affÀrer, bussar, HiFI-anlÀggningar, biografer, klubbar, hörlurar, caféer etc.

Om nÄgot sÄ har mixens betydelse bara ökat tycker jag.

• Gilla 1
Postat

Absolut! Det Àr betydligt lÀttare att fÄ till mixar som lÄter bra i alla sorters lyssning, om man har riktigt bra monitorer att jobba med.

Det Àr lite trÄkigt att folk ofta prioriterar ner monitorerna. Jag tycker att det nÀstan Àr det första man ska lÀgga en extra slant pÄ, eftersom de ju pÄverkar allt som hÀnder i och med att man reagerar pÄ det man hör i monitorerna. En förbÀttring av nÄgot som ligger tidigare i ljudkedjan, kommer inte till sin rÀtt om man inte hör vad som hÀnder tillrÀckligt bra.

För att fÄ full valuta för monitorinvesteringen, sÄ bör man ocksÄ se till att akustikbehandla sitt rum.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.