Jump to content
Annons

Knaster efter nyinstallation.


DaKing

Recommended Posts

Hej alla glada

Har sökt i forumet (dock tycker jag det är lite krångligt att söka i det hittat inget)

har ett litet problemarrow-10x10.png nu när jag har gjort en nyinstalltion,

Det är så att jag har ominstallerat windows 7 64 bit på min dator där jaghar ett Focusrite 18i20 kortarrow-10x10.png inkopplat samt en behringer ada 8000 inkopplad.

Kör i 44.1 mhz.

Har investerat i Cubase 8 pro och installerat det, körde förut Cubase 5.

Nu tillarrow-10x10.png problemet.

Det knastrar till snabbt lite då och då när jag spelar upp project i Cubase 8 samt även när jag tittar på Youtube klipp, (det är det jag har hunnit testa) verkar som nåt inte hänger med helt plötsligt. Hade inga problemarrow-10x10.png innan. Jag har senaste drivarna till ljudkortet men en grej jag tycker är konstig när jag tittar i setupen i Cubase så säger den drygt 20 millisec latency. Det e lite mycket tycker jag. dock så märks det inte när jag kör mick in o testa så känns det inte som 20 millsek.

Nån som har en sådan dära AHA!! det där är problemet får gärna dela medsig.

Ha det gott alla Musiker i världen.

/Da King

Redigerat av DaKing
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

peterT

Ja alla drivers är på

Men jag är faktiskt inne på samma tanke då det kan vara NÅN jä!#"¤#¤la driver som inte syns i Enhetshanteraren.

Men sen samtidigt vet jag att det kan vara något i BIOS oxå men jag har inte varit där o ändrat något

Hmmmm

jaja jag letar vidare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det viktigaste i en setup för att erhålla "låg latency" är en relativt kraftfull dator, sett till processor, RAM och HD. Därefter ljudkortet och dess respektive drivrutiner. Sedan spelar det givetvis in vad det är för typ av projekt som spelas upp. Många audiofiler som streamas från hårddisken? Många VSTi:s som kräver? Processorhungriga effekter i form av konvolverande reverb och mjukvarustärkare?

Vad har du för specs på burken?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du kollat i enhets-hanteraren så att alla prylar (inte bara ljudkortet) har drivrutiner? D v s, inga frågetecken någonstans.

I enhetshanteraren kan du även prova att stänga det interna ljudkortet om det finns ett sånt (alternativt i BIOS).

Sen kan det ju också vara så att även om det finns fungerande drivrutiner för t ex grafikkort, moderkort, USB-portar o s v, så behöver det ju inte vara de optimala. Windows har ju t ex många ok generella drivrutiner som funkar men där tillverkarens ändå är bättre. Det kan vara tradigt arbete, men gå igenom alla enheter du kan hitta på datorn, kolla tillverkarnas hemsida och ta hem deras senaste drivrutiner och installera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...