Jump to content
Annons

Måste ha ny mickpreamp snabbt (men ska va bra)


tvåtakt

Recommended Posts

Ett band ska komma å spela in hos mej snart men min mic-preamp (en Presonus jag fått gratis) har gått sönder, så jag kan inte använda dom ytterligare ingångarna på mitt Tascam 1641, å kan behöva spela in 14 kanaler samtidigt så det behövs.

Så, egentligen behöver jag endast ha en mik-preamp med 4 kanaler, men en med 2 kanaler kan också gå bra, eller en med 8 fast då är det mest överflödigt.

Så, hjälp mej som inte har sån stor koll!

Det ska vara bra, och jag har inget krav på onboard kompressorer å skit, men det vore najs om det var bra grejor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Den här har jag, köpt av Claes. Jag tycker den är förjäkla bra, jag kör den analogt vidare till en SPL kompressor, men går att koppla via spdif oxå. Det finns mpnga dyrare preampar, men jag tvivlar starkt på att nån i ett blindtest skulle höra att nåt annat skulle vara bättre.

O Claes kan få lite smygreklam, hans lilla skånefirma är helt suverän att handla av.

http://webshop.holmerup.biz/micpreamps/audient/audient-mico.html

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det nån sorts rörsimulering i den där ARTen?

Det tror jag är bara skit. Allt sånt är skit tycker jag. Men det är ju bara jag…

Edit: Såg att det är äkta rör, det kan kanske vara nåt…

http://www.soundonsound.com/sos/feb12/articles/art-pro-mpa2.htm

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Först och främst så måste jag med allt tydlighet berätta att jag inte har testat vare sig ART eller Line Audio preampen. Men jag har ägt en billig ART preamp en gång i tiden. Den hade också rör, vilket kändes som ett försäljningsknep i en tid när allt som inte hade rör var dåligt. Den lät inte något vidare i alla fall. Line Audio har jag bara kört deras superbilliga CM3-mickar och var vansinnigt positivt överraskad hur något så billigt kunde låta så bra. Så om jag skulle välja och köpa en produkt i blindo så skulle jag handla något av Line Audio istället för ART.

Och vänligen notera att jag inte har testat några av ovanstående produkter så jag kan ha jättefel: ARTen kanske har skärpt till sig och är det bästa som har hänt den här sidan 10000:- prislappen och Line Audios preamp kanske är en fatalt snedsteg. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...