Jump to content
Annons

Behöver feedback :))


Boorly

Recommended Posts

Hej! 😄

Har arbetat med en lĂ„t i snart en vecka nu och kĂ€nner att jag behöver lite feedback frĂ„n er för att komma vidare. Detta Ă€r min första mer "seriösa" lĂ„t. 🙂 Bifogar fil.

Vore schysst om ni kunde slÀnga ur er vad ni tyckte var bra eller dÄligt, om nÄgot ska lÀggas till, Àndras, tas bort osv osv..... Det jag kan komma pÄ nu Àr vÀl typ att melodin blir trÄkig nÀr den gÄr typ samma genom hela lÄten, att jag borde satt "fingerknÀppningarna" annorlunda under andra delen av lÄten, att jag mÄste byta ut vissa ljud och att strukturen/uppbyggnaden Àr dÄlig.

Vad tycker ni? Glöm inte att det hĂ€r Ă€r typ min första lĂ„t, sĂ„ var inte allt för hĂ„rda 😉

Boorly.mp3

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Tja! Skitbra melodi, men hela lĂ„ten Ă€r ganska lĂ„g i volym sĂ„ lite mera gain pĂ„ hela lĂ„ten vore bra 🙂 Kicken Ă€r ju i mitten sĂ„ det Ă€r ocksĂ„ ett plus, mĂ„nga glömmer flytta den dit "stereo mĂ€ssigt sett" annars sĂ„ har jag inget att sĂ€ga 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

HĂ„ller med Rajiy lite lĂ„g .volym..Skulle kika pĂ„ regeln Master ..Se till att den ligger runt - 8 till -10..en limeter fixar det .menar dĂ€r ligger man som regel för Radio .. Är ett bra stycke du fĂ„tt till .SĂ„ng vore trevligt.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Tack! :rolleyes:

Reagerade aldrig pĂ„ att volymen var lĂ„g förrĂ€n i efterhand nĂ€r jag lyssnade pĂ„ den hĂ€r pĂ„ forumet haha. Ska fixa till det 🙂 Kul att ni gillade melodin. Finns massor att förbĂ€ttra, ingen annan som har nĂ„got att sĂ€ga?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Hej Ă„ hĂ„ igen, kom att tĂ€nka pĂ„ en youtube film som förklarar hur vi upplever ljud som kan vara bra att kĂ€nna till nĂ€r du mixar, han anvĂ€nder FL ocksĂ„ 🙂 :)

https://www.youtube.com/watch?v=k4qPwFgPIZA

Kolla igenom hans videos, dĂ€r har du en som kan sin skit i mixning 🙂

Redigerat av Rajly
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...