Jump to content
Annons

På jakt efter DBX 160 plugin


Naymari

Recommended Posts

Tjenixen!

Jag är på jakt efter en plugin som liknar en DBX 160. Jag vet att UAD har en, men har tyvärr inget kort för dem.

Har funderat lite på McDSP 6030, då dess "Over EZ" låter bra, samt att man får flera kompressorer med på köpet. Men finns det några bra alternativ? Allt som är VST/AU only går fetbort. AAX 64-bitars är det som är intressant för min del. Men tipsa på med VST pluggar om ni vill, då det säkert finns fler som kan vara intresserade.

Tack på förhand samt god jul på er! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Testade uad pluggen när jag hade ett sånt kort och gillade inte den. Har för mig också att det var för snabb attack på den med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ägde en 160vu ett tag. Den var Inget för mig. Lät som den tog -20db med de minsta inställningarna + att en limiter låg på!

Testade uad pluggen när jag hade ett sånt kort och gillade inte den. Har för mig också att det var för snabb attack på den med.

Ja, den är mycket aggressiv. Som att den överdriver ratio när den griper in.

Samtidigt upplever jag den har relativt långsam attack som släpper igenom attacken från till exempel en kick.

Här en kort demo när jag jämför den mot en transient designer:

https://www.youtube.com/watch?v=RYGDo4kZeRg

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blev att jag slog till på McDSP 6030. Softubes lät bra, men var mer valuta för pengarna med McDSP. Även fast det inte är en renodlad 160 så kan man komma väldigt nära, samt att den har fler funktioner än originalet samt 9 kompressorer till. Går för halva priset nu under jul!

Tack för all hjälp! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...