Jump to content
Annons

Egen musikbutik


Musiker81

Recommended Posts

Jag tycker att microsoft borde skapa en egen musikbutik ungefär som apple har skapat itunes och sälja wavlåtar för 10 kr styck. Jag tycker att dom borde sälja wav istället för mp3 för att wav är så mycket bättre kvalitet. Om microsoft skapade en egen musikbutik då skulle dom bli ännu rikare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej!

Microsoft har en "musikbutik" som heter xbox-music.

Kan inte deras format helt, men vad jag förstår funkar det ungefär som en blandning mellan spotify och itunes. Det kostar 99:- i månaden och man kommer åt i stort sätt lika stort utbud som i spotify, men de låtar album som artisten har valt att inte komma åt via streaming (tydligen betydligt färre nu än förut både på spotify samt xboxmusic) går att köpa. De går att ladda ner till sin enhet samt att ha på "molnet" så att man kommer åt dem på alla enheter.

Ex. Clutch har valt att vissa plattor inte ska gå att streama, de plattorna hittar jag inte på spotify men går att köpa i xbox-music.

Spridningen av musik som läggs upp är likvärdig med spotify, då lyssnaren kommer åt xbox-music i väldigt många länder.

Jag tror jag läste någonstans att det skulle vara lättare att ladda upp sin egna musik där, men det kanske bara var i början då det i dag verkar gå via samma distributörer som fixar musik till övriga betaltjänster.

Formatet är då fortfarande ett komprimerat, bantat ljudformat och inte wav.

musikspelaren går att komma åt via browser, appen i win8 eller appen direkt i xbox.

Detta är den kuskap jag har, mer får du söka efter själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...