Jump to content
Annons

"Gammal" medlem säger hej!


KlasVonKlas

Recommended Posts

Hej på er allihop!

Ska börja med o säga att det var ett tag sen man var här inne nu, men nu hoppas jag att jag både hittar tiden och motivationen till att hänga här igen o tjöta o hjälpa folk 🙂

Vem är jag? Kille på snart 23år, nyligen gift för ett par månader sedan med en lite äldre fantastisk tjej. Har pysslat med musik sen jag fick tag på en demo av Fl studio, på den tiden kallat Fruity loops. Tror jag var runt 11-12 år då. Började i samma veva plonka lite gitarr, och idag lirar jag främst trummor, gitarr och bas och leker runt en del i Fl Studio. Har gjort några studio-inspelningar av band och enskilda personer där jag både spelat in och ibland producerat musiken, främst i ProTools. När jag gör egen elektronisk musik blir det FL Studio då såklart. Har varit ljudtekniker på några mindre konserter o spelningar, o har själv varit på scen några gånger.

Så, det är väll typ det. Har aldrig riktigt nått ut med min musik, men den har ändå använts i vissa sammanhang. Bland annat har en av mina tidigare låtar, som jag gjorde när jag var omkring 13-14år, använts som demo-låt när ett par högtalare inom high end-hifi demats på hifi-mässor runt omkring i norden. Fick även en chans till att göra musik till Universal tillsammans med en god vän, men det blev aldrig riktigt av och ligger just nu på is. Nu är jag som sagt också nygift och arbetssökande och därför ligger musikskapandet lite på is just nu, men även på grund av att jag för ett tag sedan gjorde om min backupplösning, och i samma veva så kraschade en av hårddiskarna och all min skapade musik, samplingar, bilder, filmer och allt jag ägde är borta vilket kändes lite tungt. Så när jag får tid, ork och lust så ska jag börja om med musiken igen, försöka återskapa några av de låtar jag blev riktigt nöjd med, och förhoppningsvis även dela med mig av det 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej KlasVonKlas.

Välkommen till studio forum...vad roligt att du har gift dig, eller hur ska man utrycka sig ?

Beklagar sorgen för den börda du har dragit på dig, då du mer eller mindre inte kommer hitta tid att producera musik.

Nåjaa...varmt välkommen i alla fall. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...