Jump to content
Annons

Schmilblick!


schmilblick (oregistrerad)

Recommended Posts

schmilblick (oregistrerad)

Hej hej!

Är en snubbe i 30-årsåldern som spelat gitarr sen unga år men slutade tvärt för cirkus 10-12 år sen.

Stötte på en gammal barndomskamrat och bandkamrat utanför Coop 25 mil från vår gamla hemstad relativt nyligen och vi insåg att vi borde träffas och jamma lite igen. En annan gammal bandpolare som är gitarrist hakade på, jag ville prova något nytt så jag tog basen.

Sagt och gjort, ett år senare:

  • bandet har egen replokal/studio
  • jag har en liten basrigg: billig Schecter-bas med en HA3500-topp och en Trace-Elliot 4x12"
  • jag har återinstallerat cubase och köpt nytt ljudkort för att kunna spela in skisser hemma
  • jag har blivit prylgalen - igen 🙂

Har i övrigt ett stort programmeringsintresse och halkar ibland in i DIY-pedalvärlden. Byggde en big muff-klon för många år sen och har precis börjat löda ihop en overdrivepedal för bas - återkommer med bilder 🙂

Har även ett litet hobbyprojekt: musi.se som föddes av att jag satt dygnet runt (nåja..) och surfade vend.se och blocket, letandes nya roliga musikprylar att köpa. Byggde en liten bevakningsfunktion av vend.se som sen utvecklades till en hel sajt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
schmilblick (oregistrerad)

Trevlig tjänst du gjort, lagt i favoriter. Ska bli intressant att höra lite ljud från dig också

Tack!

Det kommer inom kort 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

schmilblick (oregistrerad)

Välkommen! Schysst hemsida. Inlagd på favoriter. 🙂

Välkommen och tack för musi.se-länken! Väldigt användbar!

Hej och välkommen hit! :-) Tack för länken också, såg bra ut.

Tack tack! Önskemål på nya funktioner eller förbättringar mottages tacksamt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...