Hemluth Postat 9 april 2005 Postat 9 april 2005 Gà R det att spela in en symfoni utan att fÄ en massa kontant dist hela tiden (pga det Àr "för mycket ljud pÄ samma gÄng"). Det gÄr givetvis bra ifall man mixar ner, men det Àr alltsÄ frÄgan om att mixa ner MYCKET. Kanske EQ:a, eller nÄt.. Jag vet inte. Förslag?
Hemluth Postat 9 april 2005 TrĂ„dstartare Postat 9 april 2005 (redigerat) Stereopar? đ EDIT: AlltsĂ„, par av vadĂ„? LjudspĂ„r? Redigerat 9 april 2005 av Hemluth
MusicGene Postat 9 april 2005 Postat 9 april 2005 om du har konstant dist sÄ Àr det ju bara att sÀnka involymen med den konstanten.
lavrell Postat 9 april 2005 Postat 9 april 2005 Stereopar? đ EDIT: AlltsĂ„, par av vadĂ„? LjudspĂ„r? Ett par mikrofoner. AlltsĂ„ sĂ„ du spelar in tvĂ„ spĂ„r samtidigt. Sen panorerar du ut dom fullt h - v. Sen har du en stereoinspelning.
Hemluth Postat 9 april 2005 TrÄdstartare Postat 9 april 2005 om du har konstant dist sÄ Àr det ju bara att sÀnka involymen med den konstanten. Det Àr alltsÄ inte dÀr det distar, det Àr i ljudkortet för att ljudkortet inte gillar att spela upp sÄ mycket ljud samtidigt.
Hemluth Postat 9 april 2005 TrĂ„dstartare Postat 9 april 2005 Stereopar? đ EDIT: AlltsĂ„, par av vadĂ„? LjudspĂ„r? Ett par mikrofoner. AlltsĂ„ sĂ„ du spelar in tvĂ„ spĂ„r samtidigt. Sen panorerar du ut dom fullt h - v. Sen har du en stereoinspelning. AlltsĂ„, spĂ„ren i sig Ă€r redan fĂ€rdiginspelade och distfria.
lavrell Postat 9 april 2005 Postat 9 april 2005 om du har konstant dist sÄ Àr det ju bara att sÀnka involymen med den konstanten. Det Àr alltsÄ inte dÀr det distar, det Àr i ljudkortet för att ljudkortet inte gillar att spela upp sÄ mycket ljud samtidigt. Vad sÀgs om en limiter pÄ "Output 1-2" ?
Hemluth Postat 9 april 2005 TrÄdstartare Postat 9 april 2005 Börjar tro att dett aproblem inte har ett skvatt med volymerna att göra, utan frekvenserna helt enkelt (har fortfarande dist om jag ligger pÄ -15db). Skall prova att Eq:a..
Piccazzo Postat 9 april 2005 Postat 9 april 2005 Vet inte vad du har för ljudkort men mitt klarar sÀkerligen upp emot 500 ljud samtidigt. Minst ..
Hemluth Postat 9 april 2005 TrÄdstartare Postat 9 april 2005 AlltsÄ har jag mer Àn tvÄ ljud som slÄr pÄ samma oktav i en mix distar det pÄ mitt ljudkort. Var sÄ pÄ mitt förra med. Inget unikt.
Pusa Postat 9 april 2005 Postat 9 april 2005 Vad Ă€r det för ljudkort du har dĂ„? Ăr ju normalt inte sĂ„ bra om du har olika instrument som ligger i samma frekvensomrĂ„de.. men det skall ju för den sakens skull inte dista.. blir snarare fasfel och sĂ„nt dĂ„.. Hur mĂ„nga spĂ„r har du som skall mixas ihop?
Hemluth Postat 9 april 2005 TrÄdstartare Postat 9 april 2005 Det rÀcker med tre innan det börjar dista.. Ljudkortet Àr SB Audigy 2...
Hemluth Postat 9 april 2005 TrÄdstartare Postat 9 april 2005 Vart ska jag sÀtta limiter pÄ Outputen? I Sonar eller i ljudkortet?
captain nemo (oregistrerad) Postat 9 april 2005 Postat 9 april 2005 I Sonar. Ditt ljudkort skall inte bry sig om du dundrar pÄ med ett ljud eller med en triljon. Bara summan av dem inte överstiger det ljudkortet kan klara av. Du kan fÄ det att dista med en mungiga om den spelar för högt. Problemet Àr nog, att nÀr du pratar symfoni, sÄ innebÀr det en djÀvulsk dynamik - frÄn lÀgsta till högsta. SÀtt en limiter pÄ outputen i inspelningsprogrammet, sÄ ordnar det sig sÀkert. //nemo
Hemluth Postat 9 april 2005 TrÄdstartare Postat 9 april 2005 (redigerat) Nej nÄgon dynamik Àr det inte och det spelar ingen roll hur mycket jag limitar mastern. Det Àr nÀr det Àr relativt TYST det distar. EDIT: Eller det Àr i alla fall dÄ man hör det.. Redigerat 9 april 2005 av Hemluth
Claes Holmerup Postat 9 april 2005 Postat 9 april 2005 Ăr det kanske Denormal-problemet som spökar? http://phonophunk.phreakin.com/articles/pe...rmalization.php Eftersom du fĂ„r problem nĂ€r det Ă€r relativt tyst, sĂ„ ligger det nĂ€ra till hands att misstĂ€nka det...
Diwic Postat 9 april 2005 Postat 9 april 2005 AlltsÄ har jag mer Àn tvÄ ljud som slÄr pÄ samma oktav i en mix distar det pÄ mitt ljudkort. Var sÄ pÄ mitt förra med. Inget unikt. Du kanske kan lÀgga upp en lÀnk med ett ljudklipp, som vi hör vad du menar? Om det hÀnde pÄ bÀgge dina ljudkort borde det kunna hÀnda pÄ vÄra ljudkort med, gissar jag. // David
Lundin Postat 9 april 2005 Postat 9 april 2005 Vad anvÀnder du för drivrutiner?Och distar ljudet för att volymstaplarna slÄr i taket? eller distar det Àven med en signal pÄ lÄt sÀga -15db?.. i det senare fallet lÄter det mer som om kortet internt inte orkar med riktigt.
VacUm Postat 9 april 2005 Postat 9 april 2005 Jag fattar överhuvudtaget inte vad Hemluth menar alls.
Hemluth Postat 9 april 2005 TrÄdstartare Postat 9 april 2005 Uhm, jag vet inte om jag fattar nÄgonting sjÀlv, men genom att koppla allt ljud till en annan bus Àn mastern lyckades jag slippa problemet. :S
Itzhak Postat 9 april 2005 Postat 9 april 2005 Nej nÄgon dynamik Àr det inte och det spelar ingen roll hur mycket jag limitar mastern. Det Àr nÀr det Àr relativt TYST det distar. EDIT: Eller det Àr i alla fall dÄ man hör det.. du rÄkar verkligen ut för de intressantaste sakerna.
Lundin Postat 9 april 2005 Postat 9 april 2005 du rĂ„kar verkligen ut för de intressantaste sakerna. đ ja verkligen...
Piccazzo Postat 10 april 2005 Postat 10 april 2005 Nej nÄgon dynamik Àr det inte MÄste vara vÀldigt livlös symphoni isÄfall ....
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.