Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Tänkte bara kolla om det är någon som känner till ifall det finns en mikrofonhållare som man kan vrida runt sin egen axel?

Har 2 stativ med varsin NT2:a som jag skulle vilja vrida mot varann (topp mot topp), men min upphängning tillåter bara att jag vrider dem upp och ned (parallellt med bommen), men jag skulle alltså vilja kunna "snurra" på dem. Svårt att förklara, men jag hoppas ni fattar.

Finns det och vad skall jag då leta efter?

Tack på förhand.

//Christer

Annons
Posted

Tack för svar, adrumdrum. Det kanske är så att jag måste hitta en kort bom att sätta längst fram för att uppnå det jag vill ha.

Om du tittar på den här bilden http://blog.shure.com/shure-notes/recording-shurenotes/five-techniques-for-stereo-miking-drums/

så vill jag kunna vrida mikrofonen 90 grader vänster/höger. Jag har inte plats för att ställa stativen vid sidan om trummorna.

Posted

Jag blandade ihop nt2 med nt3... det du behöver är en kort bomm, då kan du vinkla mickarna i alla möjliga riknigar. alltså att du vinklar korta bommen vertikalt och sedan kan du vilka mick horisontellt genom att vrida korta bommen/röret.

Posted

Ja, jag antar att det får bli så. Borde det inte finnas mikrofonhållare med upphängning som förutom att kunna vinklas upp/ned även kan vridas? Nåja, får kolla in korta bommar.

Tack i alla fall, adrumdrum. 🙂