Jump to content
Annons

Varför går det inte att göra 2 Gitarr mickar med 2 magneter i en ?


Ekstasis

Recommended Posts

Så vitt jag vet så har jag aldrig sett någon mick som har 2 i en alltså 2 olika magneter, jag personligen skulle kunna vilja ha en alnico 5 och en keramisk, man skulle även kunna mixa de 2 olika magneterna... jag undrar är det något speciellt som gör att inte detta går eller vad är problemet ?

Finns många gitarrer med 3 mickar men jag tycker alltid att den micken man har i mitten konstant ä i vägen jag gillar inte det, Men man vill ju ha en mick som är bra på både clean, mellan dist och extrem dist..

Tanken bara slog mig nu när jag funderar på att byta till Lundgren mickar.. har Alcino 5 nu.. men gillar dom starkt till allt förutom extrem dist.. vilket jag också är behov av..

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Det är väl en fråga för tillverkarna. Bättre att maila och fråga dem istället för här då knappast någon av oss kan svara på det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den ser ut som en helt vanlig humbucker, förutom att bottenplatten är en fiberplatta som enligt Peter rundar av diskanten lite jämfört med metallplatta. Haha. Jag vet inte om det är sant eller inte, men den lät väldigt bra iaf. Han gör alltså pickuper enligt egna önskemål om sound åså vidare så maila han!

sfhvfs.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Den ser ut som en helt vanlig humbucker, förutom att bottenplatten är en fiberplatta som enligt Peter rundar av diskanten lite jämfört med metallplatta. Haha. Jag vet inte om det är sant eller inte, men den lät väldigt bra iaf. Han gör alltså pickuper enligt egna önskemål om sound åså vidare så maila han!

sfhvfs.jpg

Okej kan vara bra att veta..jag hade ju tänkt Lundgren..för vad jag vet är han en av dom få som kan göra slanted mickar.. http://www.liuteriagng.com/blog-liuteria/76-chitarra-metal-fanned.html

om han kan göra sånna också så är väl han också ett alternativ antar jag..

Jag har kommit fram till att jag inte gillar ljudet av Lundgrens M7 så mkt, då det verkar som att den inte är så bra balanserad, jag menar det verkar som det är dom grövsta strängarna som är väldigt dominanta och dom ljusa strängarna kommer lite i skymudan verkar det som..när man spelar ackord..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...