Audiorent Postat 8 april 2005 Postat 8 april 2005 installerade precis BF som man kan fĂ„ som gratisplug frĂ„n Digidesign just nu. NĂ€r jag koppla in vissa effekter fick jag egendomliga missljud typ digitalsprak och dylikt. Ăven om jag stĂ€ngde av effekten fanns de kvar sĂ„ det enda sĂ€ttet att bli av med dem vara att stĂ€nga av programmet och starta upp pĂ„ nytt. NĂ„gon som upplevt detsamma?? Mattias
aolsson Postat 8 april 2005 Postat 8 april 2005 installerade precis BF som man kan fĂ„ som gratisplug frĂ„n Digidesign just nu. NĂ€r jag koppla in vissa effekter fick jag egendomliga missljud typ digitalsprak och dylikt. Ăven om jag stĂ€ngde av effekten fanns de kvar sĂ„ det enda sĂ€ttet att bli av med dem vara att stĂ€nga av programmet och starta upp pĂ„ nytt. NĂ„gon som upplevt detsamma?? Mattias Vilken eller vilka pluggar Ă€r det du talar om? Om du syftar pĂ„ Masterizer sĂ„ förstĂ„r jag vad du syftar pĂ„ för missljud.. de ska va sĂ„.. đ
Audiorent Postat 8 april 2005 TrÄdstartare Postat 8 april 2005 nej jag vet mycket vÀl hur masterizer fungerar ....jag hade compressorn BF76 igÄng plus att jag kollade igenom hur de andra funkade. Jag fick ett antal konstiga fel pÄ ett antal kanaler och de försvann inte ens nÀr jag tog vÀck pluggarna..... De kanske inte har nÄgot alls att göra med Bombfactory men de uppkom nÀr jag prova de pluggarna sÄ det kÀndes som att det borde vara de som skapade problemet. Fick som sagt starta om programmat för att ÄtergÄ till det normala
aolsson Postat 9 april 2005 Postat 9 april 2005 Hmm, vad har du för PT system, platform, OS version, PT version etc.. Ăr det repeterbart, dvs hĂ€nder det varje gĂ„ng du petar in en BF free eller?
Audiorent Postat 9 april 2005 TrÄdstartare Postat 9 april 2005 Jag har en digirack 002R med PT Le 6.4. Win Xp med SP1 pÄ en Delldator. Har precis rensat ut allt pÄ datorn och bara installerat det jag behöver. Nej det hÀnde bara en gÄng Àn sÄ lÀnge men jag hör av mig om du uppkommer igen. Förutom sprak och knÀpp blev min drumloop helt deformerad ljudmÀssigt BTW nÀr jag öpnnar upp ett sparat arr fÄr jag ofta följande felmeddelande: "det gÄr inte att hitta procedurstartaddressen WMCreatereader i DLL-filen wmvcore.dll" fÄr ofta ocksÄ meddelanden om att jag skall sÀnka H/W buffer size trots att den redan Àr lÄg? Har precis inskaffat systemet men Àn sÄ lÀnge har det varit allt annat Àn stabilt. Vad jag vet sÄ har jag trimmat PC-burken enligt PT-manualen. Körde med Soundscape SSHDR+ innan sÄ jag Àr ju vÀldigt bortskÀmd med ett stabilt inspelningssystem. Hoppas verkligen att det gÄr att fÄ bÀttre annars vÄgar jag inte lita pÄ den vid viktiga inspelningar. MVH Mattias AUDIORENT STUDIO
aolsson Postat 10 april 2005 Postat 10 april 2005 Jag har en digirack 002R med PT Le 6.4. Win Xp med SP1 pÄ en Delldator. Har precis rensat ut allt pÄ datorn och bara installerat det jag behöver. Nej det hÀnde bara en gÄng Àn sÄ lÀnge men jag hör av mig om du uppkommer igen. Förutom sprak och knÀpp blev min drumloop helt deformerad ljudmÀssigt BTW nÀr jag öpnnar upp ett sparat arr fÄr jag ofta följande felmeddelande: "det gÄr inte att hitta procedurstartaddressen WMCreatereader i DLL-filen wmvcore.dll" fÄr ofta ocksÄ meddelanden om att jag skall sÀnka H/W buffer size trots att den redan Àr lÄg? Har precis inskaffat systemet men Àn sÄ lÀnge har det varit allt annat Àn stabilt. Vad jag vet sÄ har jag trimmat PC-burken enligt PT-manualen. Körde med Soundscape SSHDR+ innan sÄ jag Àr ju vÀldigt bortskÀmd med ett stabilt inspelningssystem. Hoppas verkligen att det gÄr att fÄ bÀttre annars vÄgar jag inte lita pÄ den vid viktiga inspelningar. MVH Mattias AUDIORENT STUDIO Du sÀger att trumloopen vart deformerad, hur dÄ? Gjorde du en AS process eller? Error vid öppning av sparade arr... Vad hÀnder sedan, mÄste du start om eller rullar det? Har sökt runt lite pÄ dina felmeddelanden men inte hittat nÄgot... Mitt tips Àr att du slÀnger ivÀg en rapport till supporten......
Audiorent Postat 10 april 2005 TrÄdstartare Postat 10 april 2005 nej jag gjorde ingen AS-process utan stoppade in lite plugins pÄ nÄgra kanaler bara för att testa dem. SvÄrt att beskriva ljudet men ett mellanting mellan kraftigt fasfel och digital överstyrning/rundgÄng. vid felmedelandet sÄ klickar jag bara pÄ ok o sen funkar det som vanligt sÄ Àn sÄ lÀnge har det ju inte varit nÄgot stort problem.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.