Trollfar Postat 8 juni 2014 Postat 8 juni 2014 Man kollar ju mycket pĂ„ drumcovers pĂ„ youtube, vilket kan vara vĂ€ldigt inspirerande, men nu Ă€r dĂ„ min frĂ„ga hur gör de? Jag skulle ocksĂ„ vilja spela lite liknande, men hur fĂ„r man bort "originaltrummorna" ifrĂ„n lĂ„ten? Har ni tips och knĂ„p pĂ„ detta sĂ„ vore det kanon! đ Tack pĂ„ förhand!
Signia Postat 8 juni 2014 Postat 8 juni 2014 Det gÄr inte riktigt. Inte pÄ nÄgot sÀtt som blir bra alls. Oftare tror jag man har tillgÄng till lÄtarna utan trummor, eller spelat in (alternativt förmÄtt nÄn annan) att göra en rÀtt lik cover pÄ original-lÄten.
Trollfar Postat 10 juni 2014 TrĂ„dstartare Postat 10 juni 2014 Hmm okej.. kĂ€nns lite mysko bara för det finns ju verkligen covers pĂ„ ALLA lĂ„tar pĂ„ youtube, och det Ă€r ju ocksĂ„ med bra kvalitĂ© đ Har sett den sidan innan, helt okej, men de har vĂ€l bara mixat om lĂ„tarna och dĂ€mpat trumpartierna, Ă€r ju lite sĂ€mre kvalitĂ© đ
kr002 Postat 18 november 2014 Postat 18 november 2014 En relativt gammal trĂ„d, men vad jag hör och vet sĂ„ gör de mesta sĂ„ att de spelar in till originallĂ„ten och sedan bara sĂ€nker den och lĂ„ter trummorna man spelar in till covern framstĂ„...đ DĂ„ hör man fortfarande vart originalet, men att det Ă€r ens egna trummor som framstĂ„r i just videon! /Kr
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.