Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Man kollar ju mycket pÄ drumcovers pÄ youtube, vilket kan vara vÀldigt inspirerande, men nu Àr dÄ min frÄga hur gör de? Jag skulle ocksÄ vilja spela lite liknande, men hur fÄr man bort "originaltrummorna" ifrÄn lÄten?

Har ni tips och knĂ„p pĂ„ detta sĂ„ vore det kanon! 🙂

Tack pÄ förhand!

Annons
Postat

Det gÄr inte riktigt. Inte pÄ nÄgot sÀtt som blir bra alls. Oftare tror jag man har tillgÄng till lÄtarna utan trummor, eller spelat in (alternativt förmÄtt nÄn annan) att göra en rÀtt lik cover pÄ original-lÄten.

Postat

Hmm okej.. kĂ€nns lite mysko bara för det finns ju verkligen covers pĂ„ ALLA lĂ„tar pĂ„ youtube, och det Ă€r ju ocksĂ„ med bra kvalitĂ© 🙂

Har sett den sidan innan, helt okej, men de har vĂ€l bara mixat om lĂ„tarna och dĂ€mpat trumpartierna, Ă€r ju lite sĂ€mre kvalitĂ© 🙁

• 5 mĂ„nader senare...
Postat

En relativt gammal trĂ„d, men vad jag hör och vet sĂ„ gör de mesta sĂ„ att de spelar in till originallĂ„ten och sedan bara sĂ€nker den och lĂ„ter trummorna man spelar in till covern framstĂ„...🙂 DĂ„ hör man fortfarande vart originalet, men att det Ă€r ens egna trummor som framstĂ„r i just videon!

/Kr

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.