Jump to content
Annons

Spela in "Drumcover"


Trollfar

Recommended Posts

Man kollar ju mycket på drumcovers på youtube, vilket kan vara väldigt inspirerande, men nu är då min fråga hur gör de? Jag skulle också vilja spela lite liknande, men hur får man bort "originaltrummorna" ifrån låten?

Har ni tips och knåp på detta så vore det kanon! 🙂

Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det går inte riktigt. Inte på något sätt som blir bra alls. Oftare tror jag man har tillgång till låtarna utan trummor, eller spelat in (alternativt förmått nån annan) att göra en rätt lik cover på original-låten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm okej.. känns lite mysko bara för det finns ju verkligen covers på ALLA låtar på youtube, och det är ju också med bra kvalité 🙂

Har sett den sidan innan, helt okej, men de har väl bara mixat om låtarna och dämpat trumpartierna, är ju lite sämre kvalité 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

En relativt gammal tråd, men vad jag hör och vet så gör de mesta så att de spelar in till originallåten och sedan bara sänker den och låter trummorna man spelar in till covern framstå...🙂 Då hör man fortfarande vart originalet, men att det är ens egna trummor som framstår i just videon!

/Kr

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...