JJRockford Postat 8 juni 2014 Postat 8 juni 2014 Finns det något smart sätt att konvertera midi-filer på mellan olika tempon? Bandkollegan och jag har suttit och jobbat med samma låt i varsitt Cubase-projekt. Han (som skrivit låten) ställde in tempot på på 170 bpm. När jag började jobba med den hade jag bara en mp3-export och knackade fram 85 (170/2) som tempo. Problemet är nu när vi ska försöka synka det vi jobbat med, försöker jag plocka in hans midi-filer i mitt Cubase-projekt så blir dom ju dubbelt så långa... 🙁 Finns det något smidigt och enkelt sätt att lösa det här på?
peterT Postat 8 juni 2014 Postat 8 juni 2014 Midi/Logical presets/Standard set1 där har du både halva och dubbla tempo
laban1 Postat 8 juni 2014 Postat 8 juni 2014 Problemet är nu när vi ska försöka synka det vi jobbat med, försöker jag plocka in hans midi-filer i mitt Cubase-projekt så blir dom ju dubbelt så långa... 🙁 Är det inte bara att dubbla tempot hos dig? Om tempo-taggen inte stämmer med det du vill går det väl att ändra?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.