Jump to content
Annons

Ezdrummer


Sebb91

Recommended Posts

Annons

Vad detta ditt tips?

Mitt tips? Jag frågade bara 🙂 Men ska testa det,, förstår dock inte VARFÖR just kicken blir en virvel trumma ? alla andra låter ju perfekt.... Någon sa t mej att ja skulle göra något med drum map? eller be programmet att spela det jag slår på men asså hur man gör de i ezdrummer är frågan... Använder mej av Mixcraft som program förresten.. Tack iaf 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, trodde mer du menade bildligt mer än bokstavligt. 🙂 Kolla mapping i manualen PDF, det står där. Eller tryck på tangent efter tangent tills du hittat kicken. Förstår dock inte riktigt vad som gått snett. Har du av misstag flyttat mapping kanske.

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, trodde mer du menade bildligt mer än bokstavligt. 🙂 Kolla mapping i manualen PDF, det står där. Eller tryck på tangent efter tangent tills du hittat kicken. Förstår dock inte riktigt vad som gått snett. Har du av misstag flyttat mapping kanske.

Pratade förut med en som har rätt koll på mixning å inspelning och han förstod inte heller... Jag använder ju mej av Yamaha DTXPLORER . som jag kopplat midi från till usb.. Öppnat programmet i Mixcraft, å alla andra trummor låter bra FÖRUTOM just kicken.. Har inte rört mapping, ska man kanske ladda ner något till själva trummorna ? eller gå in på trummorna å välja typ midi eller något ?
Link to comment
Dela på andra sajter

Det var väl snarare en retorisk fråga till JohnRick,

Yes - trodde du försökte skoja till det med uppmaningen om att EQ'a om virvelsoundet till en kick.

Men för att hålla sig till sakfrågan: Om du får ett virvelljud när du slår på kicken är det felmappning ja.

Majoriteten av trumpluggar, om vi exkluderar de som inhyses i KONTAKT, har en learn-funktion, eller

annars ett manuellt sätt att bygga en drum map för att det midi note number som den specifika slagyta du slår på (kicken i ditt fall) ska trigga en baskaggesampling i trumpluggen. I Superior Drummer kör jag Learn som jag mappat till mitt DTX900, i Abbey Road har jag byggt egna då det är Kontakt-drivet, i andra finns det liknande. Har dock förstått att EZD inte har detta (kanske i 2:an) varför metod två är att skriva mappningen i din modul så att du skickar ut rätt midi note nummer vid anslaget på vald slagyta. Har också gjort detta faktiskt när det är för rörigt att mappa in-house i pluggen (Ocean Way Drums t.ex). DÅ har jag gjort en specifik map i DTX-modulen utan att ändra ngt i själva trumpluggen. Grundpoängen är dock att midinotvärdena måste synkas så går det inte i pluggen - kolla in manualen till ditt DTXPlorer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Yes - trodde du försökte skoja till det med uppmaningen om att EQ'a om virvelsoundet till en kick.

Men för att hålla sig till sakfrågan: Om du får ett virvelljud när du slår på kicken är det felmappning ja.

Majoriteten av trumpluggar, om vi exkluderar de som inhyses i KONTAKT, har en learn-funktion, eller

annars ett manuellt sätt att bygga en drum map för att det midi note number som den specifika slagyta du slår på (kicken i ditt fall) ska trigga en baskaggesampling i trumpluggen. I Superior Drummer kör jag Learn som jag mappat till mitt DTX900, i Abbey Road har jag byggt egna då det är Kontakt-drivet, i andra finns det liknande. Har dock förstått att EZD inte har detta (kanske i 2:an) varför metod två är att skriva mappningen i din modul så att du skickar ut rätt midi note nummer vid anslaget på vald slagyta. Har också gjort detta faktiskt när det är för rörigt att mappa in-house i pluggen (Ocean Way Drums t.ex). DÅ har jag gjort en specifik map i DTX-modulen utan att ändra ngt i själva trumpluggen. Grundpoängen är dock att midinotvärdena måste synkas så går det inte i pluggen - kolla in manualen till ditt DTXPlorer.

Tack för ditt svar ! 😄

Nu blev det lite mycket här, vad exakt ska jag kolla efter i manualen 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Några googlingar ger vid handen att midinotvärdena i DTXPlorer är låsta och kan inte ändras. Alltså måste du göra det i EZDrummer.

Tackarr.. hittade dessa manualer om trumsettet å dess midi info. http://download.yamaha.com/search/product/?language=sv&site=se.yamaha.com&category_id=16091&product_id=105627

Hur ska man göra det i Ezdrummer ?? Försökte testa olika saker å hur jag än gör så låter kicken som en virvel... Såg på nätet att de gick å ladda ner ngt till yamaha't..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...