Casperfren Postat 14 maj 2014 Dela Postat 14 maj 2014 (redigerat) När jag når slutet av min mix har jag ofta ett osjysst brus som kommer från speciellt 2 pluggar. Softubes la2a Waves H-delay Jag kan stänga av brus på andra pluggar, så som bandpluggar. Men la2an har ingen sån funktion, och även när jag drar ner waves delayet till digital mode, så kan en av 10 pluggar av samma delay av någon anledning brusa som fan. Vill inte sluta använda dem, men finns ingen lösning så.. Erfarenheter? Mvh Redigerat 14 maj 2014 av Casperfren Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohnRick Postat 14 maj 2014 Dela Postat 14 maj 2014 Gjorde ett jobb med H-Delay igår och märkte också av bruset från denna plug-in enbart. Hade väl bara ett 20-tal olika i projektet då jag skulle trimma ett sångpålägg. Jag ändrade analog mode. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Robert Smedberg Postat 14 maj 2014 Dela Postat 14 maj 2014 (redigerat) När jag når slutet av min mix har jag ofta ett osjysst brus som kommer från speciellt 2 pluggar. Softubes la2a Waves H-delay Jag kan stänga av brus på andra pluggar, så som bandpluggar. Men la2an har ingen sån funktion, och även när jag drar ner waves delayet till digital mode, så kan en av 10 pluggar av samma delay av någon anledning brusa som fan. Vill inte sluta använda dem, men finns ingen lösning så.. Erfarenheter? Mvh Precis, vrid analog-mode till "off" på H-delay Redigerat 14 maj 2014 av Robert Smedberg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Casperfren Postat 14 maj 2014 Trådstartare Dela Postat 14 maj 2014 Precis, vrid analog-mode till "off" på H-delay Men det brusar endå har jag för mig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohnRick Postat 14 maj 2014 Dela Postat 14 maj 2014 Men det brusar endå har jag för mig. Provat alla anolog-lägen? Vill minnas att 3 funkade för mig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Casperfren Postat 14 maj 2014 Trådstartare Dela Postat 14 maj 2014 Alla funkade bättre än läge 2, och om jag hade wet på 100procent funka det också bättre. Men inte helt. Uppdatera reaper kanske? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Robert Smedberg Postat 14 maj 2014 Dela Postat 14 maj 2014 Min blir helt tyst i ""off" Fråga är i så fall om du inte redan har brus i ingångssignalen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Casperfren Postat 14 maj 2014 Trådstartare Dela Postat 14 maj 2014 När jag playar där det inte finns något ljudspår är det samma sak. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Robert Smedberg Postat 14 maj 2014 Dela Postat 14 maj 2014 När jag playar där det inte finns något ljudspår är det samma sak. Låter skumt. Prova annan DAW..? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
crillemannen Postat 14 maj 2014 Dela Postat 14 maj 2014 Brusnivån på dessa pluggar är ju oftast väldigt låg. Lägg en gate efteråt om det stör. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 20 maj 2014 Dela Postat 20 maj 2014 (redigerat) H-delay blir knäpptyst även här med analog mode off.. kan även ses med en Analysator.. Det är inte så att du har automatiserat någon av pluggarna så den slår på "analog mode" under de tysta passagerna då? Edit: Såg att du hade 10 instanser av H-delay? Kan ju ha något med antalet att göra om du säger att det dyker upp efter den 10:e pluggen.. Men det känns nog mer som det är DAW specifikt än att det skulle vara pluggen i sig, men helt säker kan man ju inte vara. Ska kolla i Cubase vid tillfälle om det uppstår även här. Redigerat 20 maj 2014 av Lundin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.