Jump to content
Annons

Eleven Rack's ljudkort


Southtwig Music

Recommended Posts

Tjena!

Jag håller på att kika runt på diverse prylar att bygga upp min första hemmastudio med, har dålig koll på det mesta (än så länge), men jag lär mej.

Hittade Avid Eleven Rack, och tycker det verkar va en shysst pryl för att lira in gura med, testade den lite snabbt i en butik idag och den låter riktigt bra!

Men nu till min fråga, hur är kvaliten på ljudkortet i den, är det bra? Tänker då på att micka upp akustiska gitarrer, och sjunga genom.

Nån som har erfarenhet av det?

Eller bör man ha ett separat?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Änvänder den inte idag som ljudkort! Då jag behöver fler ingångar än vad den har men!tycker den är bra! Liksom "lite" av det mesta man beöver & inge fel på prerampen i den heller.

Kör Dock bara en av bas Kanalerna genom den Numera! För gitarr använder jag nu mer axe & kempern! Men som helhet mycket bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte testat eleven rack. Men rent generellt så brukar kunskaperna hos personen som lirar in musik sätta stopp innan utrustningen.

Detta gäller mig själv i högsta grad. 🙂

Köp eleven rack. Sen när du känner att gitarrljudet inte riktigt räcker till så slår du till på en Kemper. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte testat eleven rack.

Sen när du känner att gitarrljudet inte riktigt räcker till så slår du till på en Kemper. 😉

😉

Men rent generellt så brukar kunskaperna hos personen som lirar in musik sätta stopp innan utrustningen.

Håller med.

Till TS:

Om detta är din första hemmastudio så kommer du att klara dig ett bra tag med Eleven Rack, de finns numera för riktigt bra priser på begmarknaden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för svaren!

Japp, detta är första hemmastudion, och jag är grönare än grön på området. ;-)

Men det lutar åt att införskaffar ett Eleven Rack, smidigt sätt att lira in gura och bas genom.

Och ljudkortet verkar ju funka att vråla i oxå då. ;-)

Vill jag ha flera ingångar, vilket jag inte behöver nu, går det ju att skaffa ett annat ljudkort senare.

Kanon att Pro tools ingår oxå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...