Jump to content
Annons

Riktigt bra Re Amp-studio?


theunknown

Recommended Posts

Hej! Vi har precis spelat in trummorna till mitt band "God Mothers" första fullängdare och ska snart börja spela in gitarrerna. Vi spelar grindcore/Hardcore/metal och de närmsta gitarrljudsreferens jag kan komma på är: https://www.youtube.com/watch?v=Kt1gYAMICpc

Vi kommer att spela in gitarrerna via DI och sedan re-ampa. Jag har egentligen allt för att göra de själv, bra stärkare och lådor (Peavy 5150, Orange AD 30, + Orange V30 4x12) och bra mickar och preamps. MEN jag känner att man har hört både peavy och orange-ljud tills man spyr i metal idag och letar efter något mer "unikt".

Är de någon som vet en riktigt bra studio som sysslar med re-amping och har goda kunskaper om metal samt kanske en bisarr samling obskyra stärkare på lager?

Mvh Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Varför inte lägga dom pengarna på en Kemper och re-ampa själva?

Finns ju en uppsjö av knepiga och goa stärkare att ladda ner till den 🙂

Har provlirat kempern en del. Den låter ju bra och allt men är inte helt såld tyvärr. De är inte riktigt de vi är ute efter just nu. Vi vill ha något riktigt "organiskt ljud" mycket rundgång och skitighet. Vet att kempern klarar de mesta men men...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag mailade faktiskt precis min största producent-förebild Kurt Ballou som gjort just Nails inspelningen. Han sa dock tyvärr att han hade fullt upp i studion och med turné så han skulle inte ha tid att re ampa de kommande månaderna..

Men han passade på och gav mig lite tips för hur jag själv skulle uppnå önskat resultat så de var snällt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Har provlirat kempern en del. Den låter ju bra och allt men är inte helt såld tyvärr. De är inte riktigt de vi är ute efter just nu. Vi vill ha något riktigt "organiskt ljud" mycket rundgång och skitighet. Vet att kempern klarar de mesta men men...

Kan det bli rundgång om gitarren ej är i samma rum som förstärkarn?

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vilka va tipsen om man får fråga? 😉

Fick detta svar:

"the nails tone was a blend of a hovercraft amp, a marshall with a boss hm-2 pedal, and a a boss metal zone DI'ed. the hm-2 is the dominant tone. if you got that pedal, or one of the clones made by dunwich amps or lone wolf effects, you could get that sound using the clean channel of your 5150, although a more basic tube amp would be a better platform.

i used to have an ad30 and hated it.

good luck!"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...