laban1 Posted March 25, 2014 Report Share Posted March 25, 2014 (edited) Får varning i Googel Chrome. Är det en inställning hos mig eller är det fler som råkat ut för detta? Vad göra i så fall? Varningen kom i denna tråd när jag backade från s117 (sista) till s116 https://www.studio.se/index.php/topic/57445-senaste-prylenprylarna-till-studion/page__st__3480 Varningen lyder: Danger: Malware Ahead! Google Chrome has blocked access to this page on forum.studio.se. Content from www.radialeng.com, a known malware distributor, has been inserted into this web page. Visiting this page now is very likely to infect your computer with malware. Edited March 25, 2014 by laban1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Die Hard Posted March 25, 2014 Report Share Posted March 25, 2014 Jäpp fick upp den varningen när jag gick in här på en jobbdator i eftermiddags jag med. Link to comment Share on other sites More sharing options...
everlastingrecords Posted March 25, 2014 Report Share Posted March 25, 2014 Jag med Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claes Holmerup Posted March 25, 2014 Report Share Posted March 25, 2014 Det verkar som om Radials hemsida har blivit hackad och försedd med malware. Eftersom det finns länkar till bilder hos Radial i tråden, så varnar Google för forumsidan också, även om den säkert är riskfri. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Signia Posted March 25, 2014 Report Share Posted March 25, 2014 Får ingen. Kör IE10 + reklamblock Link to comment Share on other sites More sharing options...
Electricwizard Posted March 25, 2014 Report Share Posted March 25, 2014 fick den också, får väl traska ut i studion och kolla min radial reampbox och se om den fått virus... Link to comment Share on other sites More sharing options...
KillwithSkill Posted March 25, 2014 Report Share Posted March 25, 2014 Inget här heller. I varken Safari eller Firefox. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linus Posted March 25, 2014 Report Share Posted March 25, 2014 (edited) Content from www.radialeng.com, a known malware distributor, has been inserted into this web page.Det finns ingen skadlig kod på studioforumets sidor, men Chrome kan även reagera på länkar. Radial gör DI-boxar vad jag vet, så att de blir länkade i en forumtråd är fullt naturligt. Ifall Google har upptäckt att skadlig kod injicerats på Radials hemsida (oavsett om Google gjort rätt antagande, eller om det är ett falskt alarm) så är det inget som påverkar Studio.se. Godkänn studioforumet som en pålitlig sajt i Chrome och klicka tillsvidare inte på länkar som leder till Radials hemsida. Edited March 25, 2014 by Linus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linus Posted March 25, 2014 Report Share Posted March 25, 2014 Såg nu att du hade dubbelpostat så jag slår ihop trådarna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BluesBoy Posted March 25, 2014 Report Share Posted March 25, 2014 Får ingen varning med Chrome i paddan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter Roos Posted March 25, 2014 Report Share Posted March 25, 2014 Kör Mac så det finns inte några Malware och inga virus:-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zakyath Posted March 25, 2014 Report Share Posted March 25, 2014 Kör Mac så det finns inte några Malware och inga virus:-) ett kategoriskt falskt påstående Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter Roos Posted March 25, 2014 Report Share Posted March 25, 2014 (edited) ett kategoriskt falskt påstående Kanske, men det kommer aldrig upp några varningar för Malware och virus har jag inte sett till de senaste tio åren, utan virusskydd. Skönt att slippa det:-) Edited March 25, 2014 by Sleap Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linus Posted March 25, 2014 Report Share Posted March 25, 2014 (edited) Det finns inte virus på samma sätt som till Windows och Windows-programkod fungerar varken i OS X eller Linux eller andra OS. Men visst finns det absolut Malware till Mac, även om risken är ohyggligt låg. Nåja, Windows eller Mac är helt irrelevant i det här sammanhanget eftersom det handlade om skadlig kod på webben - och säkerhetshål i webbläsare kan utnyttjas oavsett om du kör Chrome på en Samsung Galaxy S5 eller om du kör Internet Explorer 11 på en PC. Edited March 25, 2014 by Linus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zakyath Posted March 25, 2014 Report Share Posted March 25, 2014 Det är klart du inte får några varningar utan virusskydd! Mängden virus/malware till mac ökar för tillfället då mac har blivit mycket vanligare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter Roos Posted March 25, 2014 Report Share Posted March 25, 2014 Absolut, j-vligt tråkigt när man råkar ut för detta. Tyvärr så är det ju vanligare i PC-världen, 90 % använder ju Windows-baserade datorer, jag ville bara skoja lite;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zakyath Posted March 25, 2014 Report Share Posted March 25, 2014 Ja, det stämmer. Från min sida ville jag bara inte att någon ska tro att denna är säker och råka ut för skadlig programvara för att de har en falsk känsla av säkerhet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter Roos Posted March 25, 2014 Report Share Posted March 25, 2014 Det är klart du inte får några varningar utan virusskydd! Mängden virus/malware till mac ökar för tillfället då mac har blivit mycket vanligare. Kan vara så, jag har inte märkt detta dock, sen jag bytt till Mac. Tråkigt att man inte kan göra nåt åt problemet och måste dras med dessa virusprogram m.m. till PC. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts