Jump to content
Annons

Malware-varning när jag backar i trådar i Studio


laban1

Recommended Posts

Får varning i Googel Chrome.

Är det en inställning hos mig eller är det fler som råkat ut för detta?

Vad göra i så fall?

Varningen kom i denna tråd när jag backade från s117 (sista) till s116

https://www.studio.se/index.php/topic/57445-senaste-prylenprylarna-till-studion/page__st__3480

Varningen lyder:

Danger: Malware Ahead!

Google Chrome has blocked access to this page on forum.studio.se.

Content from www.radialeng.com, a known malware distributor, has been inserted into this web page. Visiting this page now is very likely to infect your computer with malware.

Redigerat av laban1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det verkar som om Radials hemsida har blivit hackad och försedd med malware. Eftersom det finns länkar till bilder hos Radial i tråden, så varnar Google för forumsidan också, även om den säkert är riskfri.

Link to comment
Dela på andra sajter

Content from www.radialeng.com, a known malware distributor, has been inserted into this web page.
Det finns ingen skadlig kod på studioforumets sidor, men Chrome kan även reagera på länkar. Radial gör DI-boxar vad jag vet, så att de blir länkade i en forumtråd är fullt naturligt.

Ifall Google har upptäckt att skadlig kod injicerats på Radials hemsida (oavsett om Google gjort rätt antagande, eller om det är ett falskt alarm) så är det inget som påverkar Studio.se. Godkänn studioforumet som en pålitlig sajt i Chrome och klicka tillsvidare inte på länkar som leder till Radials hemsida.

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

ett kategoriskt falskt påstående

Kanske, men det kommer aldrig upp några varningar för Malware och virus har jag inte sett till de senaste tio åren, utan virusskydd. Skönt att slippa det:-)

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns inte virus på samma sätt som till Windows och Windows-programkod fungerar varken i OS X eller Linux eller andra OS.

Men visst finns det absolut Malware till Mac, även om risken är ohyggligt låg.

Nåja, Windows eller Mac är helt irrelevant i det här sammanhanget eftersom det handlade om skadlig kod på webben - och säkerhetshål i webbläsare kan utnyttjas oavsett om du kör Chrome på en Samsung Galaxy S5 eller om du kör Internet Explorer 11 på en PC.

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är klart du inte får några varningar utan virusskydd! Mängden virus/malware till mac ökar för tillfället då mac har blivit mycket vanligare.

Kan vara så, jag har inte märkt detta dock, sen jag bytt till Mac. Tråkigt att man inte kan göra nåt åt problemet och måste dras med dessa virusprogram m.m. till PC.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...