Jump to content
Annons

Vad tror ni om min e-cajon?


Angr77

Recommended Posts

dsc_0038.jpg?w=200&h=300 Hej! Är en trummis med fokus på digital trummor. Efter att ha exprimenterat med triggers I vanliga trummor, triggmoduler, VST plugins I åratal osv...så behövde jag en ny utmaning. Mitt coverband hade en akustisk spelning inplanerad...så jag tänkte att mitt bidrag inför denna spelning kunde vara att jag spelade Cajon. Men som vanligt så stannade jag inte där...jag var tvungen att bygga om den till något jag kallar för en e-cajon. Kolla in denna video när jag spelar på den:
. Har även skrivit ett blog inlägg om hur man bygger en e-cajon. Se www.e-cajon.com - Håll med om att den är ganska läcker! Hälsningar Anders
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ah, det är något jag tänkt att jag skulle vilja göra men som aldrig blivit av. Kul att se det förverkligat!

Men den känns lite väl känslig? En cajon vill man ju gärna banka sådär lite skönt på och inte dutta med fingrarna.

Hade varit kul med en inbyggd högtalare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tackar!

Att den är känslig verkar inte spela så stor roll när man bankar på ordentligt...det blir ingar dubbeltriggningar etc. Det går givetvis att ställa ned känsligheten något men det går att göra coola trumgrejer när den är känslig.

Man kan ju givetvis sätta en högtalare i den, men då har man risken för crosstalk problem. MAO, En högtalare påverkar trigg sensorerna. Sen måste en ljudmodul + trigger intelligens samt förstärkare in...då blir det något mer avancerat. :-)

Anders

Redigerat av Angr77
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...